گرگان پایتخت هیرکانی، سفری به سرزمین جنگل و دریا

کد خبر: ۱۱۷۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲ 10 July 2024

اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید، گرگان می‌‌تواند یک مقصد عالی برای شما باشد. گرگان جزو آن دسته از شهرهایی است که با هر بودجه‌ای می‌‌توانید در آن‌جا تفریحات خاص خود را پیدا کنید. اما اگر در تهران زندگی می‌کنید و قصد سفر زمینی به گرگان را دارید، می توانید با خرید بلیط قطار تهران گرگان با بهترین قیمت به این شهر زیبا سفر کنید. اما چرا سفر به گرگان می‌تواند برای شما هیجان انگیز باشد؟ یا بهترین زمان سفر به این شهر چه فصلی است؟

گرگان پایتخت هیرکانی، سفری به سرزمین جنگل و دریا

سفر به گرگان، سرزمین جنگل و دریا

گرگان جزو شهرهایی است که اقلیم‌های مختلفی دارد. همین موضوع باعث شده که آب و هوای آن به بخش‌های مختلفی تقسیم شود. برای مثال قسمتی از آن مجاور دریای خزر قرار گرفته و آب و هوای بارانی و مرطوبی دارد. به همین دلیل در فصل بهار و پاییز میزان بارش باران در این شهر بیشتر از سایر فصل‌ها خواهد بود. اما به جرات می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به این شهر فصل پاییز و بهار است؛ چون گرگان در این زمان در زیباترین حالت خود قرار دارد و شما می‌توانید از مناظر زیبای آن لذت ببرید. علاوه بر این با سفر به گرگان در اواخر تابستان و فصل پاییزمی‌توانید در رویداد‌های محلی این شهر نیز شرکت کنید؛ چرا که مردم این شهر بسیاری از جشن‌های محلی خود را در فضاهای باز اجرا می‌کنند و این موضوع می‌تواند برای شما تجربه‌ای جدید را رقم بزند.

زیبایی‌های شهر گرگان

جاذبه‌های دیدنی شهر گرگان کم نیستند و هر کدام از آن‌ها می‌توانند تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما رقم بزنند. اما اگر بخواهیم معرف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم، نمونه‌های زیر بهترین موارد خواهند بود:

۱. آبشار رنگو

طبیعت گرگان مملو از آبشارهای متعدد است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. اما از معرف‌ترین آبشارهای این شهر می‌توان به آبشار رنگو اشاره کرد که با داشتن لوکیشن بی‌نظیر، توانسته نظر مسافران زیادی را به خود جلب کند‌. این آبشار در ۱۸ کیلومتری شهرستان گرگان و در نزدیکی روستای توشن قرار دارد و در فصل‌های گرم سال پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است. پس اگر به گرگان سفر کردید، حتما به این آبشار سر بزنید و از طبیعت زیبای اطراف آن لذت کافی را ببرید.

۲. جنگل ناهارخوران

به جرات این جنگل را می‌توان معرف‌ترین و دیدنی‌ترین بخش جنگل‌های هیرکانی دانست که در فاصله ۷ کیلومتری گرگان قرار گرفته است. این جنگل به این علت جنگل ناهارخوران نام گذاری شده که در گذشته زائرانی که از کوه‌های گرگان عبور می‌کردند، در این جنگل توقف کرده و به صرف نهار مشغول می‌شدند. به همین دلیل این جنگل در میان اهالی منطقه با نام ناهارخوران معروف شد.

گرگان پایتخت هیرکانی، سفری به سرزمین جنگل و دریا

۳. مسجد جامع گرگان

از اصلی‌ترین مکان‌های گرگان که قدمت ۱۰۰۰ ساله دارد، مسجد جامع را می‌توان نام برد که هنر معماری آن هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. مناره‌های آجری این مسجد که با کاشی کاری‌های فیروزه‌ای تزئین شده، بر زیبایی بیشتر این مسجد می‌افزاید.

۴. تورنگ تپه

از بکرترین مناطق دیدنی گرگان می‌توان تورنگ تپه را نام برد که در فاصله ۱۹ کیلومتری شمال گرگان قرار دارد. قدمت این تپه به هزاره سوم و چهارم قبل از میلاد برمی‌گردد و دریاچه‌ای که در مجاور آن قرار گرفته، زیبایی آن را چند برابر کرده است.

۵. سرای باقری‌‌ها

به طور کلی مکان‌های تاریخی زیادی در شهر گرگان وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند در نوع خود جذاب و دیدنی باشند. اما یکی از دیدنی‌ترین خانه‌های تاریخی شهر گرگان در میان سایر آثار تاریخی جذابیت خاصی دارد، سرای باقری‌ها است. این عمارت در گذشته محل سکونت محمدرضا پهلوی بوده و به زمان قاجار و پهلوی برمی‌گردد که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد. عمارت باقری‌ها دارای ۴۰ اتاق است که امروزه به هتل بوتیک تبدیل شده و شما بعد از سفر به گرگان می‌تولنید در آن‌جا اقامت کنید. حیاط زیبای این خانه که مملو از گلدان‌‌های رنگارنگ است و کافه دلنشینی که در فضای باز آن ساخته شده، تجربه یک اقامت رویایی را برای شما رقم می‌زند. شما در کمال آرامش می‌توانید در حیاط این خانه بنشینید و هنگام نوشیدن دمنوش‌های این کافه، از فضا و معماری این عمارت لذت ببرید‌.

روش‌های سفر به گرگان

برای سفر به گرگان روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند. این روش‌ها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

راه هوایی

در صورتی که گذراندن زمان زیاد در مسیر شما را خسته می‌کند، سفر با هواپیما بهترین گزینه خواهد بود. خوشبختانه امکان سفر هوایی از تهران به گرگان میسر شده و شما به راحتی می‌توانید بعد از رزرو بلیط، در زمان مقرر به گرگان سفر کنید.

راه زمینی

اگر قصد سفر از تهران به گرگان را دارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم روش زمینی را انتخاب کنید تا زیبایی‌هایی طبیعت این مسیر را از دست ندهید. برای سفر زمینی به گرگان می‌توانید از دو روش زیر اقدام کنید:

سفر با اتوبوس

اگر با اتوبوس به گرگان سفر کنید، بدون شک سفر هیجان انگیزی را تجربه خواهید کرد. ترمینال گرگان بزرگ‌ترین ترمینال شمال کشور است و شرکت‌های بزرگی مانند سیروسفر، رویال سفر و جوان سیر در این ترمینال نمایندگی دارند. پس شما به راحتی می‌توانید بلیط اتوبوس تهران گرگان خود را رزرو کنید و بدون هیچ نگرانی آماده سفر شوید.

گرگان پایتخت هیرکانی، سفری به سرزمین جنگل و دریا

سفر با قطار

در صورتی که می‌خواهید سفر راحتی داشته باشید و مسیر تهران تا گرگان را در استراحت کامل به سر ببرید، سفر با قطار می‌تواند یک گزینه عالی باشد. شما برای خرید بلیط قطار تهران گرگان نیز می‌توانید از سایت های معتبر اقدام کنید. فقط به شما توصیه می‌کنیم که رزرو بلیط قطار را چند روز زود‌تر از زمان سفر انجام دهید چون ظرفیت بلیط‌های این مسیر بسیار سریع پر می‌شود‌.

سفر با ماشین شخصی

اگر خستگی رانندگی را به جان می‌خرید و دوست دارید با ماشین خود از تهران به گرگان سفر کنید، لذت سفر برای شما دوچندان خواهد بود. چرا که مسیر رسیدن به گرگان بسیار جذاب است و شما با ماشین خود می‌توانید نهایت لذت را از مسیر ببرید‌.

 

انتهای رپرتا ژآگهی/ 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار