آماده‌باش ۵۶۰ نیروی منابع طبیعی گلستان برای اطفای حریق احتمالی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از آماده‌باش ۵۶۰ نفر از نیروهای این یگان برای جلوگیری و مقابله با حریق احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان شمالی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱ 27 July 2024
به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از ایرنا؛ سرهنگ عیسی گلبینی‌مفرد با اشاره به اینکه ۴۰ نفر از این نیروها، نیروی آموزش‌دیده و به‌عنوان «دیده‌بان حریق» مشغول فعالیت هستند، افزود: به سبب افزایش کم‌سابقه دمای هوا طی روز‌های گذشته و چند روز آینده و احتمال وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی گلستان، تمامی نیرو‌های منابع طبیعی در آماده‌باش کامل قرار دارند.
وی از اطفای هشت فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی سه شهرستان «مراوه‌تپه، کلاله و گالیکش» واقع در شرق گلستان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و اضافه کرد: بیشتر این حریق‌ها در مقیاس کوچک بود و باحضور به‌موقع نیرو‌های منابع طبیعی در کوتاه‌ترین زمان خاموش شدند.
سرهنگ گلبینی‌مفرد به سطح خسارت هشت حریق فوق اشاره نکرد، اما بیان داشت: متاسفانه با وجود تذکر و هشدار‌های داده شده، آتش زدن عمدی کاه و کلش باقی مانده در مزارع کشاورزی از عوامل اصلی وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی گلستان است.
وی همچنین از مردم گلستان و مسافران عبوری درخواست کرد تا در روز‌های گرم پیش رو حتی‌المقدور از حضور در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان و روشن کردن حریق در آن به شدت خودداری کنند.
اراضی زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۲ میلیون نفری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار هکتار شامل ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و ۸۶۲ هزار هکتار مرتع است.
بخش قابل توجهی از اراضی جنگلی گلستان، درختان سوزنی برگ دست کاشت هستند که در ماه‌های گرم سال مانند انبار باروت بوده و با کوچک‌ترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار