شاهرود و سمنان در تنش شدید آبی قرار دارند

معاون عمرانی استاندار سمنان از بروز تنش آبی مجدد در شاهرود و سمنان خبر داد و گفت: از مردم می‌خواهیم همکاری لازم در زمینه مصرف آب و برق را داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵ 22 July 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از مهر؛ محمد حمیدی با بیان اینکه در دو شهر استان سمنان شامل شاهرود و سمنان با تنش آبی جدی روبرو هستیم، ابراز کرد: برنامه‌ریزی خوبی برای پایدار نگهداشتن ظرفیت‌های موجود در این دو شهر با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در این دو شهر ذخیره پایدار آب ما در وضعیت خوبی قرار دارد اما در هفته آینده نیاز به همکاری بیشتر مردم در کاهش مصرف آب داریم، افزود: با گرم شدن هوا در هفته آتی شاهد افزایش مصرف آب خواهیم بود لذا از مردم خواهش می‌کنیم که در زمینه مدیریت مصرف، کمال دقت و همراهی را داشته باشند که به مشکل برنخوریم.

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که خط انتقال آب و برق را برای همیشه پایدار نگهداریم تا از این تابستان هم عبور کنیم، ابراز کرد: همه تلاش ما این است که با همکاری خانواده‌ها و مصرف کنندگان بخش خانگی و خدمات، خطوط انتقال آب و برق را پایدار نگه داشته و خدایی ناکرده مجبور به اعمال محدودیت نشویم.

حمیدی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که به مردم و بخش خانگی کمترین فشار وارد شود اما از سوی دیگر توقع است که همکاری مردم با ما در کاهش مصرف آب و برق بسیار می‌تواند به ما در زمینه ارتقای خدمت رسانی به خودشان، مفید باشد.

وی افزود: افزایش شدید گرما باعث شده تا تولید آب و ورودی منابع آبی با برداشت و مصرف از آنها همخوانی نداشته باشد در نتیجه به صورت مقطعی هفته جاری و آتی به دلیل گرمای شدید هوا با مشکلات و چالش‌های مقطعی روبرو شده‌ایم که عبور از این چالش‌ها جز در سایه همکاری مردم میسر نیست.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در مصرف برق برای واحدهای صنعتی و همچنین کارخانه‌ها، چاه‌های کشاورزی و ادارات محدودیت‌هایی اعمال شده و برای مثال برق آنها قطع می‌شود، بیان کرد: اما در موضوع آب قدری ماجرا متفاوت است و تلاش می‌کنیم با جریمه‌های بسیار سنگین و بازدارنده مصرف کنندگان بیش از حد مجاز بخش غیر خانگی را به نوعی مجازات و همراه کنیم.

حمیدی از قطع آب مصرف کنندگان پر مصرف و بی ملاحظه در بخش‌های صنعتی و اداری و … خبر داد و گفت: با کاهش ساعات کاری ادارات در هفته آتی که دمای هوا بیشتر می‌شود ممکن است حتی با تعطیلی‌هایی هم روبرو شویم اما برای مقابل به مصرف بی رویه آب و برق در ادارات حتماً دستورالعمل‌های محکمی تدوین و ابلاغ شده است برای مثال تمام ادارات استان وظیفه دارند که ۴۰ درصد مصرف برق خودشان را کاهش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار