مطالبات سال ۱۴۰۲ مستمری بگیران تامین اجتماعی البرز پرداخت شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز اعلام کرد: تمام مطالبات مستمری بگیران تامین اجتماعی این استان مربوط به سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۱۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷ 22 July 2024

به گزارش «تابناک البرز» داود سعد زاده در نشست خبری افزود: اکنون ۱۹۴ هزار و۷۱۸ مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی استان البرز هستند که افزون بر دریافت مستمری خدمات دیگری از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کنند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده سه قانون تأمین اجتماعی و برخی مقررات دیگر تعهدات و حمایتهای سازمان تأمین اجتماعی را می توان به ۲ نوع تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد که تعهدات کوتاه مدت که شامل حمایت درمان در موارد بیماری بارداری و حوادث، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، پرداخت هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، پروتز و اورتز تأمین هزینه وسایل کمک پزشکی، غرامت نقص عضو مقطوع ، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن و مقرری بیمه بیکاری همچنین تعهدات بلند مدت مشتمل بر مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی کلی، مستمری از کارافتادگی جزیی، مستمری بازماندگان فوت، مزایای ،نقدی غیر نقدی و عیدی مستمری بگیران است.

سعدزاده افزود: حمایت های سازمان تأمین اجتماعی بیمه شدگان را از روز تولد تا زمان مرگ و حتی پس از فوت آنان در بر می گیرد؛ بنابراین وظایف و تعهدات این سازمان با استناد به ،مقررات ،موازین سیاستهای ابلاغی در قالب ارائه تعهدات بلند و پرداخت انواع مستمری های فوق الذکر به مستمری بگیران تبعی و اصلی از اولویتهای سازمان بوده و متناسب با برنامه های تأمین اجتماعی همواره در حال انجام می باشد.

وی یادآور شد: اداره کل تامین اجتماعی البرز در سال ۱۴۰۲ نسبت به ایفای بموقع تعهدات بلند مدت در پرداخت انواع مستمریهای فوق به میزان ۲۱۰هزار میلیار ریال به افراد مستمری بگیر استان اقدام کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت : سازمان تامین اجتماعی به عنوان اصلی ترین، بزرگترین و گسترده ترین نهاد بیمه اجتماعی کشور با بهره گیری از منابع وصول حق بیمه کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی و پرداخت به هنگام آن توسط کارفرمایان و سرمایه گذاریهای ناشی از آن بتواند نقش موثر خود را در ارتقاء مضاعف وبیش از پیش سطح رفاه و بهبود شرایط معیشت و زندگی مستمری بگیران ایفا نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار