۱۵ هزار میلیارد ریال صرف رفع مشکل ترافیک شهر یزد می‌شود

سخنگوی شورای شهر یزد با بیان اینکه بخش عمده بودجه شهرداری در زمینه رفع مشکل ترافیک و امور عمرانی این شهر هزینه می شود گفت: امسال ۱۵ هزار میلیارد ریال صرف امور ترافیکی شهر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳ 20 July 2024

۱۵ هزار میلیارد ریال صرف رفع مشکل ترافیک شهر یزد می‌شود

به گزارش «تابناک یزد» به نقل از ایرنا؛ حجت‌الاسلام سید محمدناصر حیدری روز شنبه در جمع خبرنگاران، بودجه امسال شهرداری یزد را پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: همچنین از این بودجه ۱۵۰ میلیارد تومان در بخش فرهنگی، یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در زمینه خدمات شهری ، ۱۶۵ میلیارد تومان در حوزه زیباسازی و یکهزار و ۴۱۱ میلیارد تومان هم در زمینه محیط زیست و خدمات شهری تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان برای تملک و آزادسازی معابر، ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث و اصلاح تقاطع‌های یزد، ۵۰ میلیارد تومان برای استفاده بهینه از منابع آب و ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای آسفالت معابر، زیرسازی و جدول‌گذاری شهر یزد اختصاص یافته است.

عضو شورای شهر یزد با بیان اینکه ۲۹ درصد از بودجه شهرداری یزد سهم هزینه‌های جاری و ۶۹ درصد از آن سهم هزینه‌های عمرانی است تصریح کرد: در این دوره شورای شهر یزد ۲۳ معبر جدید در راستای کاهش بار ترافیکی شهر مورد بهره برداری قرار گرفته یا در حال تملک و آزادسازی است.

وی افزود: در منطقه یک تا چهار و منطقه تاریخی شهرداری یزد به ترتیب پنج ، هفت، چهار ، پنج و ۲ معبر جدید در حال اجرا است.

حیدری علت تاخیر اجرای برخی طرح‌های شهرداری را عدم اطلاعات لازم از تاسیسات دستگاه‎های خدماتی و اتفاقات ناخواسته به دلیل فرسودگی تاسیسات در جریان عملیات اجرایی بیان کرد و گفت:نمونه بارز آن تقاطع غیرهمسطح صاحب الزمان(عج) بود که با سه ماه تاخیر مورد بهره برداری قرار گرفت.

۱۵ هزار میلیارد ریال صرف رفع مشکل ترافیک شهر یزد می‌شود

جابجایی تأسیسات معضلی بر سر راه اجرای طرح‌های شهری

حیدری علت تاخیر اجرای برخی طرح‌های شهرداری را عدم اطلاعات لازم از وضعیت تاسیسات دستگاه‎های خدماتی و اتفاقات ناخواسته به دلیل فرسودگی تاسیسات در جریان عملیات اجرایی طرح ها بیان کرد و گفت: نمونه بارز آن تقاطع غیرهمسطح صاحب الزمان(عج) بود که با سه ماه تاخیر مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین بعد از اجرای قانون درآمدهای پایدار و ابلاغ آن به شهرداری‌ها بر مبنای تبصره دو ذیل بند ب ماده ۲ این قانون، جابجایی تأسیسات هنگام اجرای طرح شهرداری، به عهده دستگاه‌های ذیربط است اما با وجود لزوم اجرای این قانون ، دستگاه‌های ذیربط اعلام می کنند بودجه‌ای برای جابجایی تأسیسات منظور نشده است و تا زمان تامین بودجه از سوی دستگاه مربوطه طرح معطل می ماند.

عضو شورای شهر یزدگفت: از طرفی اگر شهرداری نیز مبلغ جابجایی تأسیسات را بپذیرد، تخلف کرده است.

وی در ادامه به طرح‎های مرتبط با زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۱ طرح از جمله زمین‌های چمن کوچه بیوک و پارک دانش و پارک امام سجاد امامشهر، زمین چمن خیرآباد، زمین ساحلی پنبه کاران، بازپیرایی زمین اسکیت منطقه صفائیه و مهرآوران، زمین پتانک محمودآباد ایجاد و برای استفاده اهالی محلات تحویل آنها شده است و در سال جاری نیز ۱۶ طرح زیرساختی ورزشی در دست اجرا داریم.

حیدری تصریح کرد: در بخش فرهنگسراهای شهر یزد نیز فرهنگسرای «وحی و اندیشه» در خانه چارسوقی‌ها راه اندازی شده است.

وی به راه اندازی مرکز پژوهش‌های مطالعات بانوان با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری، ایجاد پژوهشکده مادر و فرزند و پیگیری ایجاد فرهنگسرای رسانه در راستای ارتقای سطح سواد رسانه‌ای شهروندان نیز اشاره کرد و گفت: یک فرهنگسرا با موضوع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ابتدای خیابان ایرانشهر در مرحله تجهیز قرار دارد.

حیدری ادامه داد: بزرگترین و مجهزترین نمایشگاه ساختار اسلام و ایجاد یک مجموعه شهربازی و سرگرمی معارفی در شهر یزد در آینده نزدیک راه اندازی میشود که طرح این ۲ مجموعه در دست مطالعه است.

حامد سلطانی سخنگوی شهرداری یزد هم با بیان اینکه موزه علوم طبیعی یزد در مکان فعلی خود در حال فرسوده شدن است گفت: شهرداری اعلام آمادگی کرده تا آن را با نظارت آموزش و پرورش استان به کارخانه تاریخی جنوب انتقال دهد که تاکنون موافقتی با آن نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار