توزیع برنج و شکر برای هیات‌های مذهبی سمنان تا پایان ماه صفر ادامه دارد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: توزیع برنج و شکر به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار برای هیات‌های مذهبی و برپایی مجالس سیدالشهدا(ع) تا آخر ماه صفر ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰ 20 July 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا؛ عبدالرحیم تحصیلی افزود: ۲۰۰ تن سهمیه برنج برای هیات‌های مذهبی این استان در ماه‌های محرم و صفر به منظور اطعام عزاداران حسینی به نرخ تنظیم بازار اختصاص داده شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با بیان اینکه برنج هندی از نوع یکهزار و ۱۲۱ به نرخ تنظیم بازار برای اطعام عزاداران در هیات مذهبی استان سمنان در ماه‌های محرم و صفر درنظر گرفته شد و در حال توزیع است، ادامه داد: سهمیه برنج با توجه به نیاز هر شهرستان بر اساس تقاضا و تشخیص دستگاه‌های مرتبط تخصیص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: ۶۴ تن سهمیه شکر نیز برای هیات‌های مذهبی این استان در ماه‌های محرم و صفر به منظور پذیرایی از عزاداران حسینی به نرخ تنظیم بازار اختصاص داده شد.

تحصیلی ادامه داد: تخصیص و توزیع برنج و شکر برای هیات‌های عزاداری سمنان با نرخ تنظیم بازار با معرفی از سوی اداره‌کل تعزیرات حکومتی این استان انجام می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به اینکه کمبودی در تامین کالای اساسی در بازار استان وجود ندارد، اضافه کرد: درصورت نیاز استان به سهمیه بیشتر، اقدام‌های لازم برای تامین برنج خارجی و شکر به مناسبت این ایام، از سوی این اداره کل انجام می‌شود.

سمنان بیش از یک هزار و ۳۰۰ هیات مذهبی ثبتی دارد که از این تعداد حدود ۸۰۰ هیات در محرم و صفر ۱۴۰۳ برنامه‌های عزاداری دارند.

۵۰۰ مکان مذهبی نیز از جمله حسینیه، تکیه، فاطمیه، منبرخانه در دهه محرم و صفر میزبان عزاداران سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار