بیش از ۱۴ هزار سند روستایی در زنجان صادر شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طی سه سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۸۸ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و یک هزار و ۸۹۷ فقره برای واحدهای مسکونی شهری به همت بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲ 20 July 2024

به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از ایرنا؛ رضا خواجه‌ای افزود: تاکنون ۷۹ هزار و ۹۳۰ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی استان به میزان ۸۳.۷ درصد کل این واحدها صادر شده و استان زنجان در مقایسه با نرم کشوری ۱۷ درصد بالاتر است.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال پیش بینی می شود، بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ فقره سند مالکیت روستایی و شهری در استان صادر شود.

این مسوول ادامه داد: این نهاد به بحث صدور سند مالکیت واحدهای روستایی تاکید جدی دارد که با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

وی با بیان اینکه توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می رود و این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد، افزود: برای نهادینه سازی این سیاست، ابزارها و روشهای مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی به موازات سایر سیاستهای توسعه ای مناطق روستایی از جمله آنهاست.

این مسوول ادامه داد: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستاییان می توانند از سند به عنوان وثیقه بانکی استفاده و تسهیلات دریافت کنند که این مهم بسیاری از اختلافات ملکی را نیز رفع می کند.

۷۸۲ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۷۰ درصد در شهرها و ۳۳۷ هزار نفر معادل ۳۰ درصد کل جمعیت در روستاها ساکن هستند.

در استان زنجان ۹۲۵ روستا وجود دارد که از این تعداد ۷۰۹ روستا دارای دهیاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار