روزانه یک میلیارد ریال صرف آبرسانی به روستاهای البرز می‌شود

مدیر عامل شرکت آبفای البرز اعلام کرد که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۳ کیلومتر شبکه برای تامین آب آشامیدنی روستائیان در این استان احداث و بهره برداری شده است.
کد خبر: ۹۲۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 20 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» ذولفقار مهدی‌زاده اظهار داشت: شبکه های جدید آبرسانی در قطرهای  مختلف بین ۶۳ تا ۲۵۰ میلی متر در ۱۹ روستای استان البرز احداث شده است.

وی افزود: همچنین ۴۱۰ فقره انشعاب فرسوده نیز در این روستاها بازسازی شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: پنج حلقه چاه طی این مدت  درروستاهای کاظمآباد، اغلان تپه، یعقوب آباد، باغبان کلا و شهرک مهندسی زراعی حفر و تجهیز شده است.

مدیرعامل آبفای البرز یاد آورشد: همزمان با آغاز سال ۹۹و طرح یکپارچه سازی و ادغام شرکت‌های آبفای شهری و روستایی البرز با یکدیگر، روزانه یک میلیارد ریال صرف اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان شد و این روند تا پایان سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت.

مهدی زاده ‌اظهارداشت:‌  پس از ادغام آبفای شهری و روستایی ۳۶۵ میلیارد ریال  برای احداث و اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان  اختصاص یافته که بخش عمده آن هزینه شده است.

وی افزود: همچنین ین مدت ۲ هزارو ۳۵۰ متر مکعب حجم مخازن ذخیره آب درروستاهای کردان، دوزعنبر، اغلان تپه، تکیه واعنشت، قائلی وفرخ آباد مشکین دشت احداث شده و یک هزارو ۸۰۰ متر شبکه برق‌رسانی برای راه‌اندازی پمپ‌های آب اجرا شده است.

مهدی زاده گفت: در سه ماه باقی مانده تا پایان سال جاری سه حلقه چاه جدید در سه روستای بخش‌های محمدشهر، تنکمان و اشتهارد حفر و تجهیز خواهند شد.

وی افزود: همچنین سه هزارو ۵۰۰  متر خطوط انتقال آب در روستاهای طالقان و اشتهارد اجرا می‌شود.

مهدی زاده اظهارداشت: یک هزارو ۱۰۰  متر مکعب حجم مخازن جدید در روستاهای باغبان کلا، پورکان و قاسم آباد احداث و همچنین  ۲ هزار متر اصلاح و بازسازی شبکه در روستای فشند و یک هزار و ۹۰۰ متر شبکه برق تاسیسات در کردان وکاظم آباد اجرا خواهد شد.

شرکت آبفای البرز یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار شهری وروستایی تحت پوشش خبری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار