هوای کرج سالم است

کد خبر: ۶۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷ 12 July 2015
مدیر کل محیط زیست استان البرز گفت: هوای اکثر شهرستان‌های استان در وضعیت سالم قرار دارد.
حسین محمدی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، اظهارکرد: طی 24 ساعت گذشته هوای کرج در وضعیت سالم قرارداشته و امروز هم میانگین غلظت آلاینده‌های هوای این شهرستان درخود استاندارد بوده و وضعیت کیفی هوا سالم گزارش شده است.
وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته میزان پارامتر بنزن درهوای شهرستان کرج کمتر از حد استاندارد بوده است.
محمدی با اشاره به وضعیت کیفی هوای سایرشهرستان‌های استان یادآورشد: به جز کرج، هوای نظرآباد، هشتگرد و فردیس نیز سالم گزارش شده است.
وی افزود: علاوه براین طبق بررسی گزارشات ارسالی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی، هوای شهرستان اشتهارد امروز در وضعیت پاک قرار دارد.
این مسئول ادامه داد: آلودگی‌ها در شهرهای بزرگ مشکلات زیادی به همراه دارد که از میان آنها می‌توان به افزایش آمار بیماران قلبی و عروقی اشاره کرد.
این مسوول اضافه کرد: افزایش روز به روز تعداد خودروها، افزایش واحدهای صنعتی آلاینده و کاهش فضای شبز نقش موثری در افزایش آلاینده‌های هوا درچند سال گذشته داشته است.
مدیرکل محیط زیست استان البرزگفت: هوای پاک نیز موهبتی است که اغلب  شهرنشینان طی دهه گذشته ازآن محروم شده‌اند که این امر در نهایت نتیجه‌ای جزبه خطرافتادن سلامت آنها را درپی ندارد.
محمدی گفت: تنفس هوای پاک و سالم حق همه شهروندان است بنابراین همه درقبال پاک نگه داشتن هوا مسئول هستند و با اقدامات هرچند کوچک باید نقش خود را در این خصوص ایفا کنند.
وی ابرازکرد: عدم استفاده از خودروهای شخصی درساعات پرترافیک وکاشت درخت از جمله اقداماتی است که شهروندان می‌توانند برای سالم نگه داشتن هوا انجام دهند.
محمدی در پایان گفت: نباید فراموش کنیم آیندگان نیز به اندازه ما حق دارند درهوای سالم نفس بکشند بنابراین اهمال و بی‌توجهی امروز ما به این موضوع تنها به ضرر خودمان تمام نمی‌شود بلکه فرزندانمان را نیز درگیر می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار