کاهش محسوس دما در انتظار نوار شمالی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، کاهش محسوس دما بین پنج تا 10 درجه در بخش هایی از نوار شمالی کشور و استان های گیلان و مازندران ایجاد شود.
کد خبر: ۵۱۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ 28 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "امین حسین نقشینه" درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور، اظهار داشت: جریانات بارشی که اواخر وقت روز گذشته (جمعه) وارد کشورمان شده و گذر موج بارشی از شمال غرب کشور موجب می‌شود تا در ساعات پایانی امروز (شنبه) و فردا بخش هایی از استان های ساحلی دریای خزر، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با افزایش ابر و بارش باران مواجه شوند.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز تا روز دوشنبه نیز بادهای شدید موجب ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت دید افقی و کیفیت هوا در مناطقی از شمال غرب وغرب کشور می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، تصریح کرد: طی روز دوشنبه نیز رشد ابر و بارش پراکنده باران در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز به‌وجود می‌آید.

به گفته نقشینه، طی 48 ساعت آینده آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد و کیفیت هوا در این مناطق کاهش پیدا می‌کند.

وی درباره وزش باد شدید در برخی نقاط شمال و شمال غرب کشور، بیان کرد: از عصر روز یکشنبه و به‌ویژه طی روز دوشنبه وزش باد بسیار شدید به همراه گرد و خاک  استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ایلام و کرمانشاه را در بر می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش محسوس دما بین پنج تا 10 درجه در بخشهایی از نوار شمالی کشور و استان های گیلان و مازندران ایجاد شود.

نقشینه، اهواز با 37 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با یک درجه زیر صفر را خنک‌ترین منطقه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 29 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی شاهد کاهش دو درجه‌ای آن خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار