امسال به‌ازای هر سمنانی چهار نفرساعت آموزش‌ مهارتی در استان ارائه می‌شود

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان سرانه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در این استان را چهار ساعت نفر به ازای هر شهروند این استان اعلام کرد.
کد خبر: ۴۶۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 29 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، ابراهیم محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه سمنان از استان‌های پیشروی کشور در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است اظهار کرد: با وجود گستردگی بالای سرزمینی و جمعیت پایین و همچنین تراکم جمعیت، استان سمنان از استان‌های برتر کشور در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه بیش از 6000استاندارد آموزشی تدوین شده در فنی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: این استانداردها تقریبا همه بخش‌های آموزشی مورد نیاز در گستره جغرافیایی استان را در بر می‌گیرند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه تا پایان امسال بالغ بر دو میلیون و 600هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای تنها در بخش دولتی این استان هدفگذاری شده تصریح کرد: در بخش خصوصی نیز برای یک میلیون و 100هزار نفر ساعت آموزش که عمدتا از طریق آموزشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون625 هزارنفر ساعت از آموزش‌های امسال در بخش دولتی و بیش از 320هزار نفر از تعهد بخش خصوصی ارائه شده گفت: ماباقی این تعهدات تا پایان سال جاری ارائه خواهد شد.

محمودی در پاسخ به پرسشی در خصوص اثربخشی این آموزش‌ها گفت: اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین اولویت‌های آموزشی در این سازمان است و از این رو با جدیت و حساسیت بالا بر آن نظارت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های مختلف در پایان دوره‌هاافزود: براساس آمار بیش از 67 درصد شرکت کنندگان در این دوره موفق به اخذ نمره قبولی می‌شوند و حدود 40درصد نیز به دلیل عدم کسب حدنصاب موفق به دریافت گواهینامه نمی‌شوند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان ادامه داد: میانگین قبولی در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور 60درصد است و استان سمنان از نظر درصد قبولی از استان های برتر کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار