رئیس صنعت، معدن و تجارت سمنان:

واحدهای تولیدی سمنان حدود 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات می‌گیرند

به گزارش تابناک سمنان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از اختصاص حدود 9 هزار میلیارد ریال به‌منظور پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 28 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، بهروز اسودی در شصت و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ضمن بیان گزارشی از چگونگی پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید سال 96 اظهار داشت: در طرح رونق تولید سال 96، حدود 9 هزار میلیارد ریال جهت پرداخت به واحدهای تولیدی استان اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: از این مبلغ، حدود 6 هزار میلیارد ریال مربوط به تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام و سه هزار میلیارد ریال مربوط به بازسازی و نوسازی صنایع، معادن و صنوف است که به‌زودی به استان ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه هدف نهایی طرح رونق تولید کمک به حفظ اشتغال است، اظهار داشت: عملکرد استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید با سه شاخص مدت‌ زمان تکمیل ثبت نام، نسبت تعداد واحدهای معرفی‌شده و تسهیلات گرفته و تعداد واحدهای معرفی‌شده به بانک‌ها و مبلغ دریافتی ارزیابی خواهد شد.

اسودی با اشاره به اینکه آغاز ثبت نام متقاضیان تسهیلات رونق تولید سال 96 از هفته گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون 51 واحد تولیدی در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند و 42 واحد در مرحله بررسی و اعلام به دبیرخانه کارگروه هستند.

وی از امکان تقسیط مجدد بدهی‌های مالیاتی واحدهای تولیدی استان در طرح رونق تولید سال 96 خبر داد و گفت: در این طرح، بدهی مالیات قطعی‌شده واحدهای کوچک و متوسط به‌صورت پلکانی و طبق برنامه مشخص تقسیط خواهد شد.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان همچنین از بررسی مشکلات سه واحد تولیدی استان در امور مربوط به بانکی و مالیات در این نشست خبر داد.

اسودی گفت: در 61 جلسه قبلی این کارگروه مشکلات 413 واحد تولیدی استان بررسی شد و در جهت رفع موانع پیش رو بیش از یک هزار مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در سال گذشته به 780 واحد تولیدی استان مبلغ 439 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار