گروه ترجمه تابناک تبریز

زمزمه های تحقق صلح در یمن

گلف نیوزانگلیسی نوشت محمد السلمان سخنگو و عضو ارشد حنبش حوثی درحاشیه اجلاس کویت که درحال برگزاری است، با اعلام این مطلب که حوثی ها بازگشت هادی عبد منصورربه رئیس جمهور این کشور و به دست گیری قدرت را پذیرفته اند .
کد خبر: ۲۱۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ 16 April 2016
گلف نیوزانگلیسی  نوشت محمد السلمان سخنگو و عضو ارشد حنبش حوثی درحاشیه اجلاس کویت که درحال برگزاری است، با اعلام این مطلب که حوثی ها بازگشت  هادی عبد منصورربه رئیس جمهور این کشور و به دست گیری قدرت را پذیرفته اند .

 این مطلب می تواند معنای سخن فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، شیخ احمد  باشد که گفته بود مذاکرات صلح هیچ گاه مانند این روزها به توافق نزدیک نشده است.

بر اساس نوشته این رسانه، حوثی ها برای اثبات حسن نیت خود ، دست به آزادسازی فرزند هادی و نیز وزیر دفاع یمن که در اسارت حوثی هاست ، خواهند زد.

البته در قبال این مساله آنها نیز مطالباتی دارند مانند بازگشت معاون رییس جمهور علی محسن الاحمر به قدرت وهمچنین بازگشت علی حامد الاحمر یکی از سرمایه گذاران بزرگ نفتی وحوزه  ارتباطات یمن به پایتخت است.
حوثی ها در مقابل تحویل سلاح های سنگین خود خواستار تشکیل دولت انتقالی و نیز اداره فدرالی کشور هستند.
تجاوز عربستان به یمن در ماه در 13 ام خود قرار دارد و درنتیجه جنایات سعودی ها تا کنون هزاران نفر کشته و متاسفانه بیش از 2میلیون نفر از محل زندگی وکارخود آواره شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار