ایجاد بانک اطلاعات تجاری مشترک در ایران ولهستان ضروری است

کد خبر: ۱۶۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 24 January 2016


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: برای پیشرفت در حد انتظار همکاری های تجاری و بازرگانی بین ایران و لهستان ایجاد بانکهای تبادل اطلاعات تجاری مشترک ضروری است.

به گزارش ایرنا، رحیم بنا مولایی روز یکشنبه درنشست مشترک با هیات تجاری لهستان پیشنهاد کرد که در سفارتخانه های دوکشور بانک های تبادل اطلاعات تجاری ایجاد شود تا هرگونه مبادلات بازرگانی با اطلاع کامل از نیازهای دو کشور انجام پذیرد.

وی افزود: استان البرز در زمینه صنعت نساجی، داروسازی ، ملزومات پزشکی ، صنایع غذایی و قطعات خودرو، از ظرفیت ها وتوانمندی های بالای برخوردار است و در این زمینه آماده همکاری با کشور لهستان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین البرز از مراکز مهم آموزش عالی و تحقیقاتی در زمینه های ارایه خدمات مهندسی برخوردار است و ما می توانیم در این جهت نیز با لهستان همکاری متقابل داشته باشیم.

وی با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام به عنوان یکی از مزیت های استان البرز اظهار کرد: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی های مهم این منطقه است و ما می توانیم به صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و لهستان را تا حد مطلوبی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برای اتخاذ قراردادهای با خطوط هوایی صربستان برای انتقال کالاهای تجاری اعلام آمادگی دارد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره ضرورت توسعه صنعت گردشگری در ایران وبه خصوصدر استان البرز که که از طبیعت و جاذبه های گردشگری برخوردار است افزود: در این زمینه از مشارک سرمایه گذاری کشور لهستان استقبال می کنیم.

بنا مولایی ادامه داد: استان البرز در زمینه های ایجاد هتل های متعدد و مراکز تفریحی با مشارکت و سرمایه گذاری لهستان آمادگی دارد.

وی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به تجارت صنعت غذای حلال گفت: استان البرز آمادگی دارد برای گرفتن سهمی از بازارهای بین الملی غذای حلال با کشور لهستان همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه این استان دومین تولید کننده دارو در کشور است، گفت: فعالان اقتصادی استان می توانند همکاری های لازم را در زمینه صنایع دارویی با کشور لهستان داشته باشند.

وی تاکید کرد: با گشایش شبکه بین المللی بین بانکی (سوئیفت)، بخش خصوصی می تواند ضمن بازگشایی اعتبار، تعاملات تجاری خود را با لهستان افزایش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار