شکارچی حرفه‌ای دنا با همکاری مردم پادنا به دام افتاد + تصاویر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با همکاری خوب مردم طبیعت دوست پادنا، متخلف حرفه‌ای ضلع شمالی دنا دستگیر و به شکار ۲ راس کل و بز ۲۵ قطعه کبک معمولی یک قطعه کبک دری و یک راس گراز اعتراف کرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱ 16 September 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان ، در تشریح جزئیات ماجرا نوشت : پس از مطرح شدن مصوبه بحث برانگیز و جنجالی سی و هشتمین  جلسه شورای عالی محیط زیست در خصوص مدیریت ضلع شمالی دنا،  تشکل‌های مردمی،  مسئولین ارشد استانی،  مردم،  روحانیون،  سیاسیون در فضای مجازی و واقعی،  موضوع را منظر‌های متفاوتی به چالش کشیده و هرکدام  دیدگاه ها‌ی متفاوتی در این خصوص  بیان داشتند.

 اگرچه دیدگاه‌ها متفاوت بود،  اما همه نظرات حول محور مدیریت یکپارچه دنا‌ می‌چرخید  و همگان متفق القول بودند که اجرای این مصوبه  برای آینده اکوسیستم دنا بسیار خطر آفرین خواهد بود و با اجرای آن چالش‌های متعددی گریبان دنا  و مدیریت حفاظت آن در آینده خواهد شد.
در همین راستا مسئولان ارشد اصفهان در راس آنها رئیس مجمع نمایندگان و مسئولان " اسبق " محیط زیست کشور (معاون محیط طبیعی) در اظهار نظر‌هایی عدم همکاری مردم پادنا با محیط زیست کهگیلویه وبویراحد را از دلایل این مصوبه بیان داشتند و گفت: بدلیل  بعد مسافت و عدم همکاری مردم پادنا با محیط زیست کهگیلوبه وبویراحمد حیات وحش در محدده  حفاظتی  پادنا آسیب پذیر شده است و این یکی از دلایل این مصوبه بود.

اما کمتر از یک ماه از این اظهار نظر‌های بدون پشتوانه و واهی نگذشت  که، همکاری خوب مردم طبیعت دوست پادنا با یگان حفاظت پارک ملی دنا باعث شد،  متخلف حرفه‌ای ضلع شمالی پادنا با اسنادی از شکار‌های متعدد دستگیر و روانه زندان شود.

براساس این گزارش اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص گفت: طبیعت دوستی ساکن یکی از روستا‌های پادنا در حاشیه منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا،  حضور یک گروه سه نفره متخلف شکار را به رئیس پارک ملی دنا گزارش‌ می‌دهد.

جاودان خرد گفت: مامورین یگان حفاظت پارک، اقدامات حفاظتی خود را در دستور کار قرار داده و فورا" اکیپی از محیطبانان مجرب به ضلع شمالی دنا اعزام‌ می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: مامورین خیلی زود موفق‌ می‌شوند این گروه را قبل از هرگونه تیر اندازی و شکار با یک قبضه اسلحه دولول ساچمه زنی غیر مجاز دستگیر نمایند.

وی گفت: با هماهنگی و همکاری خوب رئیس حوزه قضایی بخش پادنا و دادستان محترم شهرستان سمیرم  متخلفین به پاسگاه انتظامی منتقل شدند.

وی گفت: با اطلاعات موثقی که از سابقه هر سه متخلف داشتیم با هماهنگی  و دستور مقام محترم قضایی محتویات گوشی تلفن همراه یکی از متخلفین مورد بررسی قرار گرفت.

جاودان خرد گفت: در کمال ناباوری اسنادی از شکار یک راس بز،  یک راس کل، ۲۵ قطعه کبک معمولی،  یک قطعه کبک دری و یک قلاده گراز،  از گوشی مورد بررسی قرار گرفته  کشف شد.

جاودان خرد تصریح کرد: هنگامی که متخلف با اسناد قوی مواجه شد به جرم خود اعتراف و همه اسناد مربوطه به شکار را قبول کرد.
وی گفت: بنا به دستور مقام محترم قضایی هر سه متخلف به زندان شهرضا منتقل و خودروی آنان نیز به پارکینگ منتقل شد.

در همین راستا صادق برازش رئیس اداره پارک ملی دنا ضمن تشکر از همکاری خوب مراجع قضایی در شهرستان‌های سمیرم و شهرضا و نیز مراجع انتظامی در پادنا گفت: همکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی و نیز مردم طبیعت دوست پادنا با محیط زیست کماکان به قوت خود باقی است و مردم طبیعت دوست پادنا  بسیار بیشتر از گذشته  تخلفات شکار و صید را به ما گزارش‌ می‌دهند و این نمونه عینی همکاری مردم با محیط زیست است.   

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار