انعقاد تفاهم نامه احداث ۱۵۰ سامانه خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد / نیروگاه ۵۰ کیلو واتی یاسوج کلنگ زنی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد : بر اساس این تفاهم نامه ۱۵۰ سامانه کوچک مقیاس تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در استان احداث می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶ 17 September 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رسول روستائی افزود: هزینه احداث هر یک از سامانه‌های خورشیدی یاد شده یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: علاوه بر سازمان بسیج سازندگی، متقاضیان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌توانند برای احداث سامانه خورشیدی و استفاده از درآمد پایدار آن بدون هزینه مراجعه و از این فرصت ارزشمند بهره‌مند شوند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میانگین درآمد سامانه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی که بر بام خانه‌های متقاضیان نصب می‌شود ماهیانه ۳۰ میلیون ریال است.

روستائی عنوان کرد: هم اکنون ۱۹۷ سامانه فعال خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد تولید و تزریق برق به شبکه دارد که به صورت میانگین هر ماه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال درآمد دارند.

وی تصریح کرد: سهم نهاد حمایتی کمیته امداد خمینی (ره) از سامانه‌های انرژی خورشیدی در استان ۶۶ دستگاه، بهزیستی ۱۱ دستگاه، بسیج ۷۱ و شخصی ۴۸ دستگاه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سامانه‌های انرژی خورشیدی فعال استان هم اکنون ماهانه یکهزار و ۷۲۰ کیلووات ساعت ظرفیت تولید برق دارند.

روستائی خاطرنشان کرد: واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس به شهروندان و ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس متوسط و بزرگ با مشارکت بخش خصوصی از سیاست‌های جدید دولت برای رفع ناترازی برق است.

وی خاطرنشان کرد: طرح خرید برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر به صورت تضمینی و ۲۰ ساله از سوی دولت که در ۲ بخش مزرعه (زمین‌هایی با وسعت بالا) و نیروگاه خورشیدی صورت می‌گیرد که سرمایه گذاری در این عرصه را به صرفه و در واقع تضمین کرده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان از کلنگ نیروگاه ۵۰ کیلو واتی یاسوج واقع در دهکده اقتصاد مقاومتی امام حسن مجتبی (ع) این شهر خبر داد.

کلنگ زنی نیروگاه ۵۰ کیلو واتی یاسوج

 در حاشیه مراسم کلنگ زنی این نیروگاه ، سرهنگ پاسدار حسن رضایی در جمع خبرنگاران و در تشریح جزئیات بیشتر خبر گفت : در راستای بکارگیری انرژی پاک و حمایت از اشتغال و اقتصاد جامعه هدف، بسیج سازندگی سپاه فتح با همکاری نهاد‌های مختلف از جمله شرکت توزیع نیروی برق استان اقدام به اجرای طرح نیروگاه‌های کوچک مقیاس خانگی در مناطق مختلف استان می‌نماید که به همین منظور در سال گذشته تعداد ۷۱ نیروگاه ۵ مگاواتی (پنل خورشیدی) در استان نصب و راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه فتح همواره آماده خدمت در جهت کمک به اقتصاد مناطق کم برخوردار و همچنین تعامل با ادارات و نهاد‌های خدمات رسان است، اضافه کرد  : نیروگاه ۵۰ کیلوواتی (پنل خورشیدی) مستقر در دهکده اقتصاد مقاومتی امام حسن مجتبی (ع) شهر یاسوج، با اعتباری افزون بر پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اجرا و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار