موضوع روز رسانه ها

وفاق ملی پزشکیان در مسیر انتقام!

در کهگیلویه و بویراحمد برخی معتقدند که " دولت وفاق" باید در همان حد شعار باقی بماند و مناصب اجرایی بین اصلاح طلبان تقسیم شود و منتقدین هم بر این حرف اصرار دارند که "وفاق ملی " در کهگیلویه و بویراحمد ، خصوصا در شهرستان گچساران به سمت " انتقام" می‌رود.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱ 16 September 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دولت مسعود پزشکیان با شعار "وفاق ملی" توانست از مجلس رای کامل کابینه را گرفته و عملا وارد فاز اجرایی برنامه‌های خود شود. موضوع " وفاق ملی"، اما اکنون به مناقشه‌ای میان طرفین سیاسی فعال در کشور تبدیل شده است. 
این روز‌ها از طرف برخی چهره‌های سیاسی اصلاح طلب که خود را پیروز میدان انتخابات می‌دانند، به شدت از عملکرد دولت در بحث " دولت وفاق" انتقاد می‌شود و منطق آن‌ها در این انتقاد "رای به تغییر" است و معتقدند که وقتی تفکرات یک جناح پیروز شده باید از نیرو‌های همان تفکر برای مدیریت کشور استفاده کرد و مطلقا قبول ندارند که از جناح رقیب در دولت استفاده شود.
گروه دیگری که اکنون به "دولت وفاق" انتقاد می‌کنند، اصولگرایانی هستند که معتقدند دولت پزشکیان با تضمین تشکیل دولت فارغ از جناح بندی‌ها و بر اساس شایسته سالاری، توانست بسیاری از وزرایش را از گردنه سخت مجلس که عمدتا اصولگرا هستند، عبور دهد، بنابراین لازم است که به شعار خود پایبند باشد.
واقعیت فضای سیاسی امروز کشور پیرامون کابینه و عملکرد اجزای کابینه یعنی وزرا در استان‌ها هم دقیقا منطبق بر همین باور ملی است، اما در کهگیلویه و بویراحمد برخی معتقدند که " دولت وفاق" باید در همان حد شعار باقی بماند و مناصب اجرایی بین اصلاح طلبان تقسیم شود و منتقدین هم بر این حرف اصرار دارند که "وفاق ملی " در کهگیلویه و بویراحمد ، خصوصا در شهرستان گچساران به سمت " انتقام" می‌رود.
فارس در سخن امروز خود به این موضوع اشاره کرد و نوشت: رئیس جمهور دولت چهاردهم روز گذشته و برای چندمین بار از وفاق ملی در کشور یاد کرد "دکتر مسعود پزشکیان در آخرین نشست هیئت دولت چنین گفت که بنده نه در شعار بلکه بر اساس اعتقاداتم باور دارم که اگر ما بر اساس سیره رسول اکرم (ص) برای تقویت برادری و وفاق تلاش کنیم، ایجاد وحدت و انسجام در عرصه داخلی و بین‌المللی عزت و اقتدار ما را ارتقا می‌بخشد".
اما در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی از انتصابات اخیر به خصوص در بعضی شهرستان‌ها از جمله در گچساران نشان داده که صحبت از وفاق ملی در این استان هنوز زود است. البته از نشانه‌های دیگر عبور از گفتمان وفاق ملی و یا کم اهمیت بودن این گفتمان در استان وجود دارد که مهمترین آن بحث انتصاب استاندار آینده کهگیلویه و بویراحمد است.
آنچه که در مورد انتصاب استاندار جدید و نام‌های مطرح شده می‌شنویم هر چند به صورت رسمی و تایید شده نیست، اما نشان می‌دهد که اولاً بسیاری از مردم استان به این باور رسیده‌اند که موضوع تشکیل مجموعه مدیریتی در چارچوب وفاق ملی در استان چندان جدی نیست. وقتی به نام‌های مطرح شده برای سپردن سکان مدیریت ارشد اجرایی نگاه می‌کنیم از میان ده‌ها نامی که بر سر زبان‌ها افتاده همگی از تشکیلات جریان اصلاح طلب هستند یعنی اینکه هنوز مردم و البته حتی کارشناسان سیاسی به این باور نرسیده‌اند که بر اساس آنچه رئیس جمهور به صورت مستمر به عنوان دولت وفاق ملی طرح می‌کنند در استان کهگیلویه و بویراحمد چنین اتفاقی رخ دهد.
این موضوع یعنی عبور از گفتمان وفاق ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد برخی از سیاسیون و نمایندگان مجلس نیز باز می‌گردد که از گذشته تا به حال در عمل نشان داده‌اند اعتقادی به موضوع وحدت سیاسی و وفاق ملی ندارند.
البته عملکرد آنها چنان بوده که هوادارانشان توقعات و انتظاراتی فراتر از گفتمان وفاق ملی داشته و هرگونه انتصاب در چارچوب وفاق ملی را بر نمی‌تابند. با یک آسیب شناسی سرانگشتی نباید چنین رویکردی را به پای هواداران آقای نماینده و یا سیاسیون نوشت بلکه عملکرد خود نمایندگان و سیاسیون در انتقام‌گیری از رقیبان موجب شده که هواداران آنها نیز در چنین مسیری حرکت کنند.
با عملکردی که می‌بینیم بعضی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون و در اولین ماه‌های مدیریت دولت وفاق ملی در کشور از روی شعار و گفتمان وفاق ملی عبور کرده‌اند و باید به آقای رئیس‌جمهور گفت؛ روی عملی شدن شعار و گفتمانتان در استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد خوشبین نباشید این عده برای رسیدن به نقطه مطلوب خود فقط گفتمان شما را بدنام می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار