روح الله بخشی نژاد در شوای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان

کاهش آسیب های اجتماعی را نیازمند پژوهش دانست

کد خبر: ۱۱۸۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸ 12 September 2024

کاهش آسیب های اجتماعی را نیازمند پژوهش دانستکاهش آسیب های اجتماعی را نیازمند پژوهش دانست

روح الله بخشی نژاد در شوای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان، کاهش آسیب های اجتماعی را نیازمند پژوهش دانست و اظهار کرد: اعتقادات دینی و تحکیم خانواده و آموزش و مهارت کنترل بحران در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه خودکشی اثرگذار است به گزارش تیتربرترگیلان. 
وی زیست موبایلی را یکی از مسائل نسل جدید دانست و افزود: جوانان و نوجوانان وقت زیادی را در فضای مجازی می گذرانند و بسیاری از شبکه های اجتماعی و بزی های رسانه ای مخرب هستند و لذا باید در حوزه رسانه و بازی های رسانه ای کار کنیم. 
فرماندار لاهیجان ورزش را عامل مهم نشاط اجتماعی برای جوانان دانست و تصریح کرد: متاسفانه فضاهای ورزشی شهرستان در اختیار بخش خصوصی قرار دارد. 
بخشی نژاد با بیان اینکه باید از فرصت جوانی و شور و نشاط آن در حوزه ورزش استفاده شود، خاطرنشان کرد: عموم مردم از فضاهای ورزشی شهرستان بی بهره هستند و باید این روند را تغییر دهیم. 
وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، این رویداد فرهنگی را در راستای فرهنگ عمومی دانست و ادامه داد: توسعه مفاهیم قرآنی نیز راهکار مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی است. 
فرماندار لاهیجان فرهنگ و رسانه را ابزار مناسب جهاد تبیین دانست و اضافه کرد: باید از ظرفیت ولادت پیامبر و هفته وحدت برای ایجاد نشاط اجتماعی استفاده کنیم و موکب ها برای شادی اهل بیت(ع) فعل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی در شوای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان، ضمن عرض تسلیت رحلت آیت الله عباس محفوظی، مرجع عالیقدر تقلید، اظهار کرد: جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به واسطه شهادت رئیس جمهور با تاخیر برگزار شد و لذا با موضوعات زیادی مواجه هستیم.
وی یکی از موضوعات شهرستان را که به دغدغه خانواده تبدیل شده، پدیده ویرانگر و چالشی خودکشی دانست و افزود: متاسفانه شهرستان و استان ما تحت تاثیر این موضوع قرار دارد و آمارها خوب نیست 
امام جمعه لاهیجان با اشاره به آمار خودکشی های ناموفق و منجر به فوت طی سال گذشته و 6 ماهه امسال، اضافه کرد: نیازمند بررسی آسیب های اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی هستیم و عوامل و راهکارها باید با حضور کارشناسان  امر بررسی شود.
حجت الاسلام سلیمانی خودکشی را یک چالش جهانی دانست و عنوان کرد: با روند صعودی این پدیده ویرانگر مواجه هستیم که معلول موضوعات اقتصادی و اجتماعی و خانوادگی و... است.
وی کمرنگ شدن اعتقادات و تغییر سبک زندگی را از عوامل اثرگذار بر خودکشی دانست و ادامه داد: نیازمند پایش روانی جامعه پیرامون آسیب های اجتماعی هستیم.
امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه در استان گیلان فقط اقتصاد گردشگری را تعریف کردیم و طرح های صنعتی نداریم، گفت: یکی از عوامل مهم اثرگذار بر افزایش خودکشی ها، ضعف زیربناهای اقتصادی است و پس از آن مسائل اجتماعی و خانوادگی و اخلاقی و سبک زندگی قرار دارد.
وی از همه دستگاه ها خواست به ایفای نقش موثر در کاهش آسیب های اجتماعی بپردازند و افزود: همه مسئولان باید دغدغه جوانان را داشته باشند و برنامه های فرهنگی و ورزشی و قرآنی را برای جوانان و نوجوانان اجرا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار