رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

۸۰ درصد فعالیت های صنعت طیور گیلان در قالب زنجیره ارزش انجام می‌شود

کد خبر: ۱۱۸۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸ 29 August 2024

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر تکمیل زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی گفت: ۸۰ درصد فعالیت های صنعت طیور در گیلان در قالب زنجیره ارزش انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان صالح محمدی، امروز، ۷ شهریور در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی بزرگ مرغ مادر گوشتی در شهرستان آستانه اشرفیه، ضمن قدردانی از حمایت های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری از پروژه های سرمایه گذاری، عنوان کرد: امروز شاهد بهره برداری از یکی از پروژه های زنجیره ارزش صنعت طیور هستیم.

وی گیلان را دارای رتبه سوم تولید پروتئین استراتژیک مرغ دانست و افزود: با حمایت ها و هدایت های استاندار گیلان طی دو سال گذشته این ظرفیت را دو برابر کردیم و با توجه به مجوزها و پروانه های بهره برداری صادر شده تا پایان سال و سال آینده به سه برابر افزایش می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ظرفیت این واحد را تولید ۵۵ هزار قطعه مولد دانست و یادآور شد: شهرستان آستانه اشرفیه ۳۵ واحد مرغداری و پرورش مرغ دارد و در هر دوره پرورش، حدود یک میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می دهد.

محمدی شهرستان آستانه اشرفیه را دارای هفت واحد مرغ مادر گوشتی دانست و متذکر شد: پتانسیل گیلان در صنعت طیور بالاست و همه حلقه های زنجیره تولید اعم از خوراک دام و جوجه یکروزه و مرغ اجداد، مادر و گوشتی و کشتارگاه و... را ایجاد کردیم.

وی اعتبار هزینه شده برای واحد تولیدی مذکور را ۲۱۰۰ میلیارد ریال دانست که برای ۴۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۲۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند و گفت: این واحد در خدمت صنعت طیور استان و کشور خواهد بود، زیرا گیلان معین پایتخت بوده و نقش مهمی در تنظیم بازار مرغ کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر تکمیل زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ۸۰ درصد فعالیت های صنعت طیور در گیلان در قالب زنجیره ارزش انجام می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار