شهردار آستارا:

ظرفیت‌های بی‌بدیل آستارا در سطح ملی معرفی شود

کد خبر: ۱۱۸۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴ 11 September 2024

 شهردار آستارا با تاکید بر اینکه از حضور سرمایه‌گذاران در شهر گردشگرپذیر آستارا استقبال می‌کنیم، گفت: شهر مرزی آستارا دارای ظرفیت‌های متنوع و بی‌بدیل در ابعاد مختلف است که یکی از راهبردهای کلان این شهرداری، معرفی ظرفیت‌های این منطقه در سطح ملی است.

 میثم الوان‌پور  در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک گیلان با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت این دستگاه خدمات‌رسان و برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی، نشاط شهروندی را در شهر گردشگرپذیر آستارا تقویت خواهیم کرد، افزود: به دلیل همزمانی روز آستارا با ایام عزاداری تا پایان شهریور ماه سال جاری طی مراسمی روز ملی آستارا را در کنار مردم فرهنگ دوست این شهر جشن خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری آستارا در تمامی جشنواره‌ها و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح شهرستان پای کار بوده است، اظهار کرد: شهرداری آستارا برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده که یکی از این برنامه‌ها به روز ملی آستارا اختصاص دارد.

الوان پور با اشاره به حضور بی‌سابقه مسافران تابستانی در آستارا، گفت: توسعه گردشگری برای شهر آستارا به عنوان یک قطب گردشگری بسیار مهم و ضروری است.

شهردار آستارا با اشاره به اهمیت روز ملی آستارا برای شهروندان آستارایی، افزود: پانزدهم شهریور ماه سالروز ریشه کنی بیسوادی در شهرستان علم، ادب و فرهنگ آستارا و تاسیس مدرسه حکیم نظامی آستارا است.

وی با اشاره به سابقه غنی فرهنگی و ریشه و اصالت مردمان پرافتخار و مرزدار آستارا، اظهار کرد: با توجه به وجود آثار و ظرفیت‌های متعدد گردشگری، اقتصادی و تاریخی آستارا، قطعا برگزاری جشنواره و رویداد روز ملی آستارا زمینه ساز پیامدهای مثبتی در زمینه شناساندن هر چه بهتر جاذبه‌های شهرستان در سطح کشور خواهد شد. 

الوان پور، افزود: آستارا با دارا بودن مرزهای فعال زمینی، دریایی و ریلی، کوهستان و طبیعت از شهرستان‌های منحصر به فرد و زیبای کشور و استان گیلان محسوب می‌شود و باید قدردان این همه مواهب طبیعی خدادادی باشیم و از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم. شهردار آستارا برگزاری رویداد روز ملی آستارا با مشارکت فعال تمامی شهروندان و دوستداران فرهنگ و هنر و دستگاه‌های اجرایی شهرستان را موجب توسعه و معرفی هرچه بیشتر این شهرستان در سطح ملی دانست و تصریح کرد: روز ملی آستارا رویدادی مردمی بوده و نیاز به همراهی رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این حرکت فرهنگی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی تاکید کرد: اقلیم مستعد آستارا با پیشینه فرهنگی و آثار گردشگری و تاریخی متعددش در هم آمیخته و بر همین اساس برای توسعه بخش گردشگری آن باید با برنامه ریزی کامل عمل کرد.

به گزارش تابناک گیلان، شهر مرزی و گردشگرپذیر آستارا در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد و یکی از شهرهای گردشگرپذیر جمهوری اسلامی ایران است. طرح انتخاب ۱۵ شهریورماه با عنوان روز ملی آستارا برای نخستین‌ بار با همت پژوهشگران و نویسندگان بومی این شهرستان نوشته شد و با امضاء تفاهم‌نامه رسمی بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و شهرداری آستارا در تاریخ ۱۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۱ به ثبت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار