فرماندار آستانه اشرفیه:

دفاع مقدس به واسطه مردمی بودن درخشش ویژه دارد

فرماندار آستانه اشرفیه، دفاع مقدس را برگ زرینی در تاریخ ایران و نظام اسلامی دانست که توسط ملت رقم خورده و گفت: دفاع مقدس ما به واسطه مردمی بودن درخشش ویژه دارد و مایه افتخار است
کد خبر: ۱۱۸۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱ 09 September 2024

به گزارش تابناک گیلان خسرو آرنگ امروز، ۱۸ شهریورماه در نشست گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان آستانه اشرفیه، با تاکید بر لزوم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای مردم به ویژه نسل جوان، اظهار کرد: دفاع مقدس ما به واسطه ایمان و اخلاص رزمندگان قداست دارد.

وی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم خواسته های شخصی خودشان را کنار گذاشتند و برای دفاع از اسلام و انقلاب و میهن به جبهه ها رفتند، گفت: شهدا و رزمندگان برای دفاع از تمامیت ارضی کشور پای کار آمدند و حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند.

فرماندار آستانه اشرفیه ولایتمداری را ویژگی بارز شهدا دانست و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه نیروها پای کار جمهوری اسلامی آمدند و گوش به فرمان ولایت بودند و در مسیر منویات امام حرکت می کردند.

آرنگ تبعیت از ولایت را دومین عامل قداست دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران و نظام اسلامی است که توسط ملت رقم خورد لذا دفاع مقدس ما به واسطه مردمی بودن درخشش ویژه دارد و مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کردیم، یادآور شد: امروز نیز نیازمند اخلاص رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم و باید فرهنگ ایثار و شهادت را به جامعه منتقل کنیم.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به برخورداری رزمندگان از حداقل امکانات و تجهیزات نظامی، خاطرنشان کرد: امروز به برکت حضور نیروهای مسلح، قدرت اول منطقه ای هستیم.

وی از دستگاه های اجرایی خواست ویژه برنامه های فرهنگی و تبیینی را برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار کنند و گفت: برنامه ها نسبت به سنوات گذشته از تنوع و جذابیت بیشتری برخوردار باشد تا مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را پای کار بیاوریم.

آرنگ از برگزاری مراسم گلباران مزار شهدا و نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس و مراسم رژه خودرویی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: از بانوان پیشکسوت عرصه دفاع و همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس در شهرستان آستانه اشرفیه تجلیل خواهد شد.

سرهنگ حمید یحیی پور، فرمانده سپاه شهرستان آستانه اشرفیه نیز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴۳۰ شهید این شهرستان، اظهار کرد: از فرصت تقارن هفته دفاع مقدس با میلاد با سعادت پیامبر(ص) و هفته وحدت نهایت بهره برداری را برای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواهیم داشت.

وی جبهه مقاومت را برخاسته از فرهنگ و معارف دفاع مقدس دانست و بیان کرد: نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس و برگزاری یادواره های شهدا و اجرا طرح «نهضت دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر» در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه آستانه اشرفیه با اشاره به برگزاری اجلاسیه های شهرستانی دومین کنگره شهدای گیلان، عنوان کرد: در هفته اول آبان ماه، نمایش فرهنگی - رزمی دفاع مقدس را به مدت هشت شب در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار