شهردار لنگرود :

در صورت موافقت آب منطقه ای گیلان ، خیابان ” آزموده ” به ” گذر خوراک لنگرود ” تبدیل می شود

شهردار لنگرود با اشاره به وجود مشکل حدود ۴۰ ساله خیابان شهید ” آزموده ” به طول حدود ۹۶۰ متر برای دفع آب های سطحی ، با اذعان بر این که با پیگیری های صورت گرفته کانال آب استملاکی شرکت آب منطقه ای گیلان به شهرداری واگذار شد ، متذکر شد
کد خبر: ۱۱۸۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹ 07 September 2024

شهردار لنگرود با اشاره به وجود مشکل حدود ۴۰ ساله خیابان شهید ” آزموده ”  به طول حدود ۹۶۰ متر برای دفع آب های سطحی ، با اذعان بر این که با پیگیری های صورت گرفته کانال آب استملاکی شرکت آب منطقه ای گیلان به شهرداری واگذار شد ، متذکر شد : چنان چه مجوز از شرکت آب منطقه ای استان اخذ بشود ، تصمیم بر این است خیابان مذکور به عنوان ” فضای سبز و  گذر خوراک لنگرود ” تبدیل بشود .

صادق صادق پور ” در گفتگوی با خبرنگارتابناک گیلان درخصوص ”   حل مشکل آب گرفتگی خیابان شهید آزموده لنگرود ، اظهار کرد : بنده از روز اول شروع کار پیگیر این بودم مشکل این مسیر حل بشود ، منتهی آب منطقه ای به ما اجازه کار نمی داد

وی خاطر نشان کرد : طول خیابان شهید آزموده حدود ۹۶۰ متر می باشد که کانال آب آن از کانال های استملاکی شرکت آب منطقه ای گیلان می باشد و بنده از روز اول شروع کار به عنوان شهردار پیگیر این بودم مشکل این مسیر حل بشود منتهی آب منطقه ای به ما اجازه کار نمی داد و می گفت : ” این جزو اراضی استملاکی ما است و شما حق کار کردن را ندارید ، مگر این که امتیازاتی به ما بدهید ” .

این مسوول ، مدعی شد : امتیازات مورد درخواست شرکت آب منطقه ای گیلان از لحاظ قانونی امکان پذیر نبود و درخواست داشتند مانده زمین باقی مانده را تغییر کاربری و به تجاری بشود که جزو اختیارات بنده به عنوان شهردار  نبود، بلکه با اداره کل راه و شهرسازی استان بود.

صادق پور ، اضافه کرد : با برگزاری نشستی با همت ” مهرداد  بائوج لاهوتی ” نماینده  مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و نیز مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در شهرستان لنگرود ؛ صورت جلسه ای منعقد گردید و موافقت کردند  این کانال و مسیر در اختیار شهرداری لنگرود قرار بگیرد .

به گفته وی ، شهرداری لنگرود برای این که بتواند خیابان شهید آزموده را خشک بکندتقریبآ حدود ۸ متر عرض کانال مذکور در طول حدود ۹۶۰ متر نیاز بود در ۲ فاز لوله گذاری بشود.

شهردار ، بیان کرد : فاز اول آن در جاده لیلا کوه از ابتدای خیابان شهید آزموده تا بلوار عبدالکریمی ” به طول حدود ۷۰۰ متر اجرا شد و در تیر ماه امسال به بهره برداری رسید که برای احداث آن حدود ۱۴ میلیارد تومان هزینه شد .

صادق پور ، ادامه داد : فاز دوم آن در برگیرنده به طول ۹۶۰ متر کانال به مناقصه گذاشته شد و پیمان کار انتخاب و برنده شد و قرارداد  حدود ۱۰ میلیارد تومان هم منعقد گردید و هم اکنون حدود ۱۵ درصد پیشرفت کار دارد ،

وی گفت : درصدد این هستیم فاز دوم را اجرا بکنیم تا کل آب به فاز اول یعنی خیابان عبدالکریمی هدایت بشود و سعی بر این است بین ۳ تا ۴ ماه آینده لوله گذاری آن به اتمام برسد .

این مسوول ، تصریح کرد : بعد از اتمام عملیات لوله گذاری ، توسط پیمان کار فعلی خاک ریزی می شود تا به صورت صاف به شهرداری تحویل بدهد و تاکنون حدود ۲۴ میلیارد تومان برای لوله گذاری۶ دو فاز مذکور هزینه شده است .

صادق پور ، بیان کرد : تصمیم گرفتیم یک هزینه حدود ۷ میلیارد تومان هم به طول حدود ۹۶۰ متر برای رفوژ کردن مسیر میانی بلوار هزینه بشود که تاکنون ۸۰ درصد آن اجرایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار