استاندار گیلان

در خصوص احداث راه‌آهن رشت آستارا نیز تفاهم‌نامه‌ای را با کشور روسیه امضا کردیم

کد خبر: ۱۱۸۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲ 28 August 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از بندر انزلی، اسدالله عباسی استاندار گیلان   با تاکید بر تهیه نقشه راه گیلان بر اساس دستور رئیس جمهور اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های زیادی است و باید بر اساس آمایش سرزمینی، ظرفیت‌ها و اهداف توسعه‌ای کارها را انجام دهیم تا به نتیجه مطلوب‌تری برسیم. 

وی با تاکید بر توجه ویژه برای انجام کارهای زیرساختی و با برنامه دقیق در منطقه آزاد گفت:  نقشه راه توسعه گیلان در حوزه‌های برق، گاز، آب، ورزش، صنعت، کشاورزی، گردشگری، بنادر، ریلی، دریایی و هوایی تهیه شده و برنامه‌هایی نیز در راستای تحقق آن در دستور کار قرار دارد. 

استاندار گیلان با بیان اینکه نقش منطقه آزاد انزلی در تولید سهم ناخالص ملی و صادرات محصولات غیرنفتی مهم است، افزود: تکمیل راه‌آهن رشت ـ کاسپین و در ادامه آن مسیر رشت ـ آستارا در توسعه صادرات محصولات غیرنفتی بسیار مهم بوده که خوشبختانه راه‌آهن رشت ـ کاسپین در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده و در خصوص احداث راه‌آهن رشت ـ آستارا نیز تفاهم‌نامه‌ای را با کشور روسیه امضا کردیم.  

عباسی با بیان اینکه گیلان در بخش دریایی همواره جزو استان‌های برتر بوده و برخی مشکلات موجود در روزهای آینده به طور کامل مرتفع خواهد شد، تصریح کرد:  ظرفیت بندری استان گیلان 15 میلیون تن کالا است که کمتر از این آمار در استان ترانزیت صورت می‌گیرد و باید از طریق،  توسعه بنادر و ریلی ظرفیت ترانزیت را به حد مطلوب برسانیم. 

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی در کاهش فقر، افزایش درآمد و رشد اقتصادی نقش مهمی دارد، گفت: در بخش مربوط به ترانزیت کالا و توسعه زیر ساخت‌های ریلی، دریایی، هوایی و منطقه آزاد انزلی اقدامات سازنده‌ای انجام شده و افق روشنی برای منطقه آزاد و استان گیلان دیده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار