علی اصغر محمددوست در گفت وگو با خبرنگار تابناک گیلان

از برخورد با واحدهای صنفی متخلف در بخش ایجاد سد معبر و مزاحمت تردد خبر داد

کد خبر: ۱۱۸۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱ 28 August 2024

علی اصغر محمددوست در گفت وگو با خبرنگار تابناک گیلان ، از برخورد با واحدهای صنفی متخلف در بخش ایجاد سد معبر و مزاحمت تردد خبر داد و اظهار کرد: برخی از واحدهای صنفی با ایجاد سد معبر نظم شهر را بر هم می زنند و لذا حسب دستور شورای تامین شهرستان لنگرود، وظایف اداره صمت و پلیس اماکن و پلیس راهور و شهرداری و... مشخص شده است. 
وی با اشاره به ساماندهی واحدهای صنفی با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی در قالب گشت مشترک با اداره صمت، افزود: تاکنون برای 48 واحد صنفی اخطار اولیه پلمب را صادر کردیم و این واحدها موظف به جمع آوری سد معبر هستند. 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لنگرود با بیان اینکه بازدیدهای مجدد از واحدهای متخلف انجام گرفته است، تصریح کرد: 10 واحد صنفی جهت پلمب با هماهنگی دادستان شهرستان به پلیس اماکن معرفی شده و تاکنون هشت واحد را پلمب کردیم؛ البته 6 واحد پس از تعهد لازم، مجددا شروع به کار کردند. 
محمددوست با اشاره به روند مناسب جمع آوری در واحدهای مزاحم و سد معبر، عنوان کرد: واحدهای دوره گرد و فاقد پروانه که ایجاد سد معبر می کنند، از طریق شهرداری ساماندهی می شوند. همچنین با هماهنگی پلیس راهور، اقدامات لازم برای جلوگیری از توقف ممنوع خودروها شده است. 
وی با بیان اینکه برخی از کارگاه های مزاحم قبلا پروانه کسب دریافت کرده اند، گفت: در صورت مراجعه شاکیان به شهرداری مبنی بر ایجاد آلودگی صوتی توسط برخی از واحدها و با هماهنگی اداره صمت و پلیس اماکن و اتاق اصناف شهرستان، از آن واحدها بازدید به عمل می آید و در صورت صحت موضوع، با هماهنگی دادستان نسبت به پلمب و جابجایی اقدام می شود. 
رئیس صمت لنگرود با اشاره به نقش اتحادیه ها در جلوگیری از تخلف واحدهای صنفی، اضافه کرد: حدود 20 اتحادیه صنفی در شهرستان لنگرود فعال هستند. 
محمددوست با بیان اینکه قطعی برق برخی از کارخانجات از جمله کارخانه سیمان سبز گیلان روند تولید را دچار مشکل کرده بود، از کشف سیمان در انبار برخی از واحدهای پخش خبر داد و اضافه کرد: کاهش تولید سیمان موجب افزایش تقاضا در بازار شده بود و لذا برخی از سیمان فروشی ها که به دنبال سودجویی بودند، افزایش قیمت سیمان را رقم زدند. 
وی با اشاره به ورود اداره صمت و رفع مشکل برق کارخانه سیمان از طریق وزارت نیرو، یادآور شد: اکنون این کارخانه در حال تولید است و مشکلی نداریم؛ با ورود همکاران نظارتی و بازرسی و سرکشی از واحدهای پخش، روند توزیع سیمان نیز مناسب می باشد؛ البته طی این مدت پرونده های تخلف به ارزش 99 میلیون تومان تشکیل شده و 12 واحد صنفی را به تعزیرات حکومتی معرفی کردیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار