مخازن آبی کرمان پُر است/ ۲۸ کیلومتر از پروژه انتقال آب مانده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: از آخر مردادماه در کرمان، مخازن آبی پر است و با خنک‌تر شدن هوا، به وضعیت پایدار رسیده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷ 31 August 2024

به گزارش «تابناک کرمان» به نقل از ایسنا، علیرضا عبدیان بعد از ظهر امروز ۱۰ شهریورماه در جلسه سازگاری با کم‌آبی استان کرمان اظهار کرد: چندین چاه پدافندی برای عبور از پیک تابستان امسال در کرمان وارد مدار شد و در سال آبی گذشته ۱۳۷ حلقه چاه حفر و تجهیز کردیم.

وی با اشاره به اینکه متوسط هزینه حفر هر حلقه چاه در روستا‌ها هفت میلیارد و در شهر ۱۰ میلیارد تومان است، افزود: از آخر مردادماه در کرمان، مخازن آبی پر است و با خنک‌تر شدن هوا، به وضعیت پایدار رسیده‌ایم و ۱۱ چاه پدافندی اکنون خاموش است.

عبدیان در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه آب و فاضلاب استان بیان کرد: نخستین مشکل، تکمیل خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان است که اکنون نیمه فعال است و ۲۸ کیلومتر و دو ایستگاه پمپاژ این پروژه مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: فاز اول تصفیه‌خانه آب کرمان تکمیل است و سه مترمکعب بر ثانیه ظرفیت دارد و بایستی سریع‌تر تحویل ما بشود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تامین آب شرب در استان و مطالب مطرح شده درباره کمبود آب در شهربابک بیان کرد: ۸۰ درصد آب شهرستان شهربابک، شامل پنج شهر و روستاها، از دشت تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا نویدی نماینده مردم شهربابک نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال‌ها تنش آبی در شهرستان داریم، افزود: شهربابک سومین شهرستان پهناور استان است و نیاز آبی دارد.

وی تصریح کرد: نگران وضعیت شهرستان هستیم و درخواست داریم دو حلقه چاه وارد مدار بهره‌برداری شود، زیرا اکنون مردم با کمبود آب ماجه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار