۱۲۲ کشور و ملیت برای حضور در همایش اربعین و فرهنگ مقاومت اعلام آمادگی کردند

رییس همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت گفت: ۱۲۲ کشور و ملیت از سراسر دنیا برای شرکت در همایش اربعین و فرهنگ مقاومت در کرمان اعلام آماده کردند.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵ 01 September 2024
به گزارش «تابناک کرمان» به نقل از ایرنا، همایش بین المللی اربعین و فرهنگ مقاومت روز‌های ۲۹ و ۳۰ آبان در سالروز پیروزی و اعلام ختم گروهک تروریستی داعش توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار می‌شود.
 
پوستر همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت اردیبهشت امسال با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شده است.
 
حجت الاسلام علی عارفی رییس همایش بین المللی اربعین و فرهنگ مقاومت روز یکشنبه در آیین پیش همایش بین المللی اربعین و فرهنگ مقاومت اظهار داشت: امروز پدیده بزرگی به نام اربعین در دنیا اتفاق افتاده که بزرگترین اجتماع دنیا با بیش از ۲۰ میلیون نفر شرکت کننده از تمام ادیان است.
 
وی با بیان اینکه درمورد اربعین و فرهنگ مقاومت تحقیقاتی شده است، تصریح کرد:، اما درباره ابعاد حقوقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و تاثیرات آن تحقیقاتی علمی نداریم و کار علمی و جامعی در ابعاد مختلف این موضوع انجام نشده است.
 
رییس همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت خاطرنشان کرد: تفاوت این همایش با همایش‌های دیگر در بعد علمی و تلفیق آن با فرهنگ مقاومت یعنی، تاثیر مقاومت در ایجاد اربعین و تاثیر اربعین در اتحاد مسلمین در حوزه مقاومت است.
 
وی بیان کرد: اربعین از سال ۶۱ هجری قمری تاکنون اتفاق افتاده، اما اربعین به شکل امروزی که جامع و پیام‌های مختلفی دارد، اتفاق نیافتاده که این حاصل زحمات بزرگانی از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و محور مقاومت در بحث اربعین است.
 
عارفی خاطرنشان کرد: بهترین یارگیری‌هایی که در حوزه مقاومت و کشور‌های اسلامی اتفاق می‌افتد، در همین مراسم اربعین است و تاثیر مقاومت بر اربعین بر کسی پوشیده نیست.
 
وی بیان کرد: این همایش به پیشنهاد ستاد اربعین کشور و بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود و ما از ظرفیت تمامی دانشگاه‌های استان کرمان استفاده کردیم و در این برنامه سهیم شده اند.
 
رییس همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت افزود: در تماس با دانشگاه‌های خارجی، ۸۵ کشور جهان همراهی کردند و جزو مبلغان پوستر ما در کشور‌های دنیا هستند.
 
وی اظهارداشت: مقالات ارائه شده در این همایش امکان چاپ در مجلات علمی و پژوهشی هم دارد و اساتید دانشگاه در جذب مقالات کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار