700 روستا در زاهدان هنوز به شبکه آبرسانی متصل نیستند / در اوج گرما و مصرف آب، در این شهر ۵۰۰ میلی لیتر بر ثانیه آب کم بود

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از افزایش مصرف آب مردم زاهدان با افزایش دمای هوا در این استان خبر داد و گفت:مصرف آب در این روزها دو برابر شده بود.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱ 23 August 2024

رضا نوذری، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان درباره مصرف آب در اوج گرما به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: درمیانه مرداد که گرمترین روز‌های تابستان ۱۴۰۳ بود در زاهدان قطعی‌های مکرر آب شهری داشتیم که دلیلش مصرف آب بیش از حد بود.

نوذری در ادامه گفت: این شرایط با نرمال شدن شرایط آب و هوایی به شرایط عادی بازگشت.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه اوج گرمای تابستان در زاهدان در حالی پشت سر گذاشته شده که وضعیت آبرسانی در این استان برای چند روز با اختلالاتی مواجه کرده است افزود: این اختلال در اسرع وقت مرتفع شد در زمانی که مصرف آب در شهر زاهدان در این روز‌ها بی‌سابقه بوده وآنچه جای نگرانی دارد مصرف بیش از تولید آب در این استان است. در اوج مصرف آب در این فصل ۵۰۰ میلی لیتر بر ثانیه آب کم داشتیم.

او در ادامه با تشریح وضعیت آبرسانی در روستا‌های این استان گفت: در  زاهدان ۵ هزار روستا داریم که نزدیک به ۷۰۰ روستای آن به شبکه آبرسانی متصل نیستند و تا زمانی که به این شبکه متصل شوند با تانکر و از طریق جهاد آبرسانی اهدا خدمات می‌شود.

نوذری با ارائه این توضیحات تکمیلی بیان کرد: در بخش‌های جنوبی زاهدان شبکه آبرسانی وجود ندارد که با همت جهادگران در حال اجراست، در بخش‌های بلوچستان صد درصد روستا‌ها به شبکه آبرسانی متصل هستند و فقط باید برخی نقاط از این شبکه آبرسانی اصلاح شود ولی در بخش سیستان شبکه آبرسانی وجود ندارند که از طریق جهاد آبرسانی خدمات می‌گیرند.

او در اشاره به موارد افزایش مصرف گفت: یکی از مواردی که باعث بالا رفتن مصرف آب مردم زاهدان می‌شود، کولر‌های آبی است که بدون دقت در سرویس و راه‌اندازی آن باعث بالا رفتن مصرف آب می‌شود. داشتن سایه‌بان و پوشال‌های نو می‌تواند در مصرف آب کولر‌های آبی تأثیر خوبی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار