نمایان شدن عواید پتروشیمی در بلوچستان/ CNG هم به چابهار می‌آید

معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار گفت: هم اینک تنها یک باب جایگاه CNG در جنوب سیستان و بلوچستان فعال است که با افتتاح پنج جایگاه دیگر بزودی تعداد آنها به ۶ باب افزایش خواهند یافت.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷ 14 August 2024

حسین شمسایی به تابناک گفت: بهره برداری از جایگاه های CNG در منطقه چابهار به دلیل حجم بالای مسافر ضروری است تا بتواند خدمات مناسب و بهتری به مردم ارائه شود.

وی افزود: همواره استفاده از سوخت های پاک به عنوان یکی از راهکارهای مهم کارشناسان در جایگزینی سایر منابع تامین انرژی مورد توجه بوده است.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار گفت: شرایط خاص منطقه چابهار و حجم بسیار زیاد قاچاق فرآورده های نفتی و در عین حال لزوم توجه به صیانت از سرمایه های ملی مزید بر علت بوده و باعث شده در سالهای اخیر توجه خاصی به راه اندازی جایگاه‌های CNG در منطقه شود.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به بهره مندی شهرستانهای ناحیه ایرانشهر از گاز طبیعی و نیز اقدامات انجام شده در خصوص لوله کشی گازطبیعی به چابهار و نیز در راستای اجرای سیاست های کلان دولت در لزوم گسترس و احداث جایگاه‌های CNG بعنوان سوخت پاک و جایگزین سوخت مایع در جهت صرفه جویی در هزینه خانوارها، در سال گذشته نسبت به تکمیل پرونده و اخذ کد تخصیص و احداث پنج باب جایگاه CNG با تجهیزات دولتی اقدامات لازم در منطقه به انجام رسیده است.

شمسایی خاطرنشان کرد: بر این اساس تجهیزات واگذارشده به شهرداری های چابهار، دلگان، محمدان و مجتمع های خدمات رفاهی نخلستان و ایران زمین تعلق گرفته و در حال حاضر مجتمع خدمات رفاهی ایران زمین با پیشرفت فیزیکی ابنیه ۱۰۰ درصد پایان یافته و با تخصیص تجهیزات به زودی شروع بکار خواهد کرد.

گفتنی است با ساخت سومین فطب پتروشیمی کشور بعد از ماهشهر و عسلویه در منطقه ازاد چابهار و توجه به این مهم که بزرگترین مصرف‌کننده گاز از منبع خط لوله هفتم سراسری، وزارت نفت و شرکت ملی گاز مجاب به گازرسانی به جنوب استان سیستان و بلوچستان برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی مستقر در شهرک پتروشیمی مکران گردید که از عواید این پروژه، مصرف‌کنندگان خانگی و سایر طرح‌های کوچکتر صنعتی نیز از این نعمت الهی برخوردار می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار