درباره یک بیانیه بی سر و تَه!

کد خبر: ۱۱۸۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴ 14 August 2024

به تازگی و در بحبوحه طرح گمانه زنی های مختلف در مورد زمانِ حمله انتقام جویانه قریب الوقوع کشورمان به اراضی اشغالی، سه کشور اروپاییِ آلمان، انگلستان و فرانسه، در بیانیه ای از ایران خواسته اند از حمله به رژیم صهیونیستی خودداری کند. رویدادی که به ادعای آن ها به تشدید و توسعه تنش و درگیری ها در منطقه منجر خواهد شد و توافق آتش بسِ قریب الوقوع در قالب جنگ غزه را نیز ملغی می کند! 

در این راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در موضع گیری گفته است: "ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود و نیز کمک به استقرار ثبات پایدار در منطقه و ایجاد بازدارندگی در مقابل منشأ حقیقی و منبع واقعی ناامنی و تروریسم در منطقه، قاطع و مصمم است و در استفاده از حقوق شناخته خویش، از کسی اجازه نمی‌گیرد."

جدای از بیانیه سه کشور مذکور، سران آن ها نیز به طور جداگانه در روزهای اخیر با رئیس جمهور کشورمان تماس تلفنی داشته اند و از ایران خواسته اند حمله انتقام جویانه به تلافی از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را لغو کند. 

این ادعا که حمله انتقام جویانه ایران موجب خواهد شد تا فضای تنش و درگیری در منطقه گسترش یابد، یک مغالطه صریح و بزرگ است. آن کنشگری که با اقدامات خود صلح و ثبات در منطقه را نشانه گرفته و تضعیف می کند، رژیم صهیونیستی است که اقدام به انجام یک عملیات تروریستی در خاک کشورمان می کند. والا پاسخ ایران به یک حرکت تروریستی، از منظر حقوق بین الملل به صراحت به رسمیت شناخته شده است. در این نقطه سران اروپایی باید پاسخ دهند که علت همکاریهای گسترده نظامی و امنیتی و کمک های آن ها به یکچنین رژیم تروریستی چیست؟  

به بیان ساده تر آن ها در موقعیتی نیستند که خود را به مثابه صلح بان و نگران صلح در منطقه غرب آسیا معرفی کنند زیرا خودشان همدست جنایات صهیونیست ها در غزه و منطقه هستند و آمارهای رسمی نیز حاکی از کمک‌های گسترده مالی و تسلیحاتی آن ها به صهیونیست ها است. بگذریم که اکنون هر 3 کشور مذکور نیز حضور نظامی منطقه ای خود را افزایش داده اند و در دفاع از رژیم اشغالگر قدس به عنوان کنشگری جنایتکار و تروریست مصمم هستند. مسائلی که همه و همه نشان می دهند اساسا مساله مذاکرات آتش بس جنگ غزه نیز صرفا یک بازیچه و عملیات فریب از سوی آن ها است.

دیگر اینکه تشدید تحرکات اروپایی ها در رایزنی با ایران در رابطه با انتقام جویی قریب‌الوقوعش، تا حد زیادی ریشه در درخواست های پشت پرده رژیم صهیونیستی از این کشورها دارد تا آن ها به نوعی بفهمند که ماهیت، هدف و زمانِ انتقام جویی ایران چه وضعیتی دارد.

موضوعی که در روزهای اخیر مورد اشاره بسیاری از صاحب نظران و تحلیلگران مسائل راهبردی نیز بوده است. از این رو، باز هم نقش ادعایی و ژست صلح‌بانی برای قدرت های اروپایی، گزافه ای بیش نیست و آن ها در بیانیه اخیر خود خطاب به ایران و یا رایزنی هایشان با کشورمان، قویا حامی رژیم اشغالگر قدس بوده و هستند و در زمین آن بازی می کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار