لوطی‌گری بچه قلعه حسن خان!/ به یاد سردار شهید تخریبچی حاج قاسم اصغری

کد خبر: ۱۱۸۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴ 17 August 2024
به گزارش تابناک به نقل از پتروشیمی مکران، سردار شهید حاج قاسم اصغری در پانزدهم فروردین ماه سال ۱۳۴۳ در شهرستان قدس به دنیا آمد. وی تا سوم راهنمایی تحصیلات خود را ادامه داد و سپس به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.

لوطی‌گری بچه قلعه حسن خان!/ به یاد سردار شهید تخریبچی حاج قاسم اصغری

حضور حاج قاسم در دفاع مقدس پر است از اتفاقات ریز و درشت. حاج قاسم در عملیات‌های مختلفی حماسه آفریده بود و در اوایل جنگ به فرمان امام (ره) وارد گروه جنگ‌های نامنظم شهید چمران شد و در عملیات‌هایی همچون والفجر مقدماتی، والفجر ۱، خیبر، بدر، عاشورای ۳ و والفجر ۸ حضور داشت.

آنچه که از دلاوری و ایثار حاج قاسم مستند شد و به ثبت رسید خوابیدن روی سیم خاردار در شب عملیات عاشورای ۳ در منطقه عمومی فکه بود و تعداد زیادی از رزمندگان شب عملیات از روی بدن غرق به خون حاج قاسم که در سیم خاردار‌ها فرو رفته بود گذر کردند.

شهید اصغری به شجاعت و نترسی و درایت در هنگام مواجهه با خطر شهرت داشت. این شهید گرانقدر دهم آبان ماه سال ۱۳۶۶ به عنوان فرمانده گردان تخریب لشگر ۱۰ سیدالشهدا علیه السلام حین خنثی‌سازی و پاکسازی میدان‌های مین در منطقه سردشت واقع در غرب کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر وی در گلزار شهدای بهشت فاطمه (س) شهرقدس به خاک سپرده شد.

تابناک: با سپاس از رزمنده رشید دوران دفاع مقدس، سردار کثیری برای ارسال این مطلب برای تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار