لزوم ارائه خدمات در مرز ریمدان به زائران اربعین حسینی در بهترین حالت

کد خبر: ۱۱۷۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۷ 04 August 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ارائه خدمات در مرز ریمدان به زائران اربعین حسینی در بهترین حالت باید انجام شود و هر آنچه در توان داریم برای ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی به کار خواهیم گرفت.

شهرام مبارکی اظهار کرد: آمادگی کامل در پایانه مرزی ریمدان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی وجود دارد و همه دستگاه‌های اجرایی با همدلی در کنار هم هستند و بیشتر از سال‌های گذشته در خدمتگزاری تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: پایانه مرزی ریمدان برای میزبانی از زائران پاکستانی اربعین حسینی آماده و تکمیل زیرساخت های پایانه ریمدان از اولویت‌های این اداره کل برای خدمت رسانی شایسته به زائران حسینی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۴۸ هزار زائر کشور پاکستان از این مرز تردد داشتند، گفت: پیش بینی می‌کنیم این آمار در اربعین امسال رشد بیشتری و حتی بیش از ۲ برابری داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه مرز ریمدان برای سومین سال متوالی میزبان زائران اربعین است، زیرساخت‌های لازم از جمله گسترش پارکینگ و سایبان، امکانات خنک سازی، تاسیسات داخل سالن مسافری و ایجاد نمازخانه فراهم شده است.

مبارکی با بیان اینکه مشکلات زیادی برای تامین آب، امکانات زیرساختی نظیر تلفن و اینترنت، اسکان و پذیرایی، کمبود اتوبوس و مینی بوس برای جابجایی مسافران و زائران و کم عرض بودن مسیر دسترسی به مرز وجود دارد اما با همت مدیران و مسوولان مربوطه زیرساخت‌های جدیدی به مرز ریمدان بیان کرد: در سال گذشته با مشکلات و چالش‌هایی مواجه بودیم که امسال درصدد برطرف‌کردن آنها هستیم.

به گزارش ایرنا مرز ریمدان به واسطه نزدیکی با سه بندر مهم چابهار در ایران و گوادر پاکستان در ۷۰ کیلومتری و کراچی مرکز اقتصادی پاکستان در ۶۰۰ کیلومتری از اهمیت و جایگاه ویژه ترانزیتی و اقتصادی برخوردار است و بهترین مکان برای ورود زائران پاکستانی به ایران است.

بازارچه مرزی ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۱۳۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود تا اینکه در سال ۹۵ با همت نظام جمهوری اسلامی و تصویب رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان بارقه‌های امید به توسعه جنوب بلوچستان در دل مردم این منطقه روشن شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار