معاون استاندار: نهضت مهارت آموزی در سیستان و بلوچستان باید ایجاد و با جدیت پیگیری شود

کد خبر: ۱۱۷۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۶ 04 August 2024

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر آموزش تئوری و عملی آموزش‌ها، گفت: با توجه به عدم مهارت آموزی دانشجویان و دانش آموزان نهضت مهارت آموزی در سطح استان با جدیت باید ایجاد و پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شریفی روز شنبه در جلسه توسعه مهارت آموزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برگزاری جلسات مداوم و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حل مسائل موثر واقع خواهد شد، اظهار کرد: بهره‌گیری از نظرات مردم و سمن‌ها در جلسات می‌تواند، کارگشاتر از صحبت‌های مسوولان باشد.

وی با تقدیر از حضور و فعالیت جوانان در عرصه‌های مختلف، افزود: اقدامات مناسبیدر این زمینه انجام شد ولی متاسفانه نسبت به نیاز سیستان و بلوچستان بویژه در عرصه سمن‌ها شاهد عقب ماندگی‌هایی هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جمعیت یک میلیونی جوان استان و آموزش بیش از ۶۴ هزار نفر با یکدیگر همخوانی ندارد، بر بهره‌گیری از ظرفیت آموزش و پرورش، جوانان، بانوان، حلقه‌های میانی جامعه، ریش سفیدان و معتمدان، خانواده‌ها، مساجد و کارگروه‌های اجتماعی در حل مسائل جامعه تاکید کرد.

وی با اشاره به تشکیل نهضت سوادآموزی در اوایل انقلاب، تاکید کرد: امروز نیز باید نهضت مهارت آموزی را تشکیل دهیم، زیرا مهارت آموزی مهمترین موضوع برای پیشرفت جامعه است و با توجه به فرهنگ غالب کار؛ در زمینه تغییر این فرهنگ با سختی‌هایی مواجه خواهیم بود.

شریفی با اشاره به اقدام زیبای راهیان پیشرفت در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: راهیان پیشرفت نیز با یک پیوست عملی می‌تواند در عرصه پیشرفت و توسعه استان تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی گفت: باید افق روشنی در زمینه‌های مهارت آموزی برای جوانان و نوجوانان این منطقه ترسیم و ساختار دقیقی در این زمینه طراحی و در اختیار جوانان قرار داده و با توجه به این ساختار اقدامات آینده برنامه‌ریزی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بروزرسانی روش‌های آموزشی در عرصه‌های مختلف مهارتی و بهره گیری از تجربیات استان‌ها و کشورهای دیگر مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی با اشاره به شهادت شهید اسماعیل هنیه در خاک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دلایل این ترور ناجوانمردانه خفت و خواری اسرائیل بود، که در طول تاریخ عمر ننگینش ندیده بود و به دلیل عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق شاهد خروج ۲ میلیون نفر از ساکنان اراضی اشغالی و فرار صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی هستیم.

شریفی خاطرنشان کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ شاهد این همه اتحاد و همبستگی بین جبهه‌های مقاومت نبوده‌ایم و این اتحاد و همبستگی ثمره خون شهدای مقاومت در تمام جبهه‌ها است.

وی با بیان اینکه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا امروز شاهد شهادت ۴۰ هزار نفر در نوار غزه بودیم که ۷۰ درصد شهدا را زنان و کودکان بی دفاع تشکیل می‌دهند، ادامه داد: ما اکنون شاهد بیداری ملت‌ها در تمام نقاط جهان هستیم و به زودی شاهد عملیات وعده صادق ۲ خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار