حجم ذخیره آب سدهای لرستان ۸ درصد کم شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: حجم ذخیره آب سد‌های لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل، هشت درصد کم شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳ 31 July 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از مهر؛ داریوش حسن‌نژاد ظهر امروز چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها ضمن تشریح وضعیت سد‌های لرستان، اظهار داشت: هم اکنون ۳۵ درصد از مخازن سد‌های لرستان پر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مخازن سد‌های لرستان، عنوان کرد: حجم کل مخزن سد‌های «مروک»، «ایوشان»، «تنگ هاله»، «خان‌آباد»، «کزنار» و «حوضیان» ۲۰۸.۷۱ میلیون مترمکعب است که در این مقایسه سد‌های «ایوشان» و «خان‌آباد» نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱ و ۱۵ درصد کاهش داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۵ درصد از مخازن سد‌های لرستان پر است، ادامه داد: حجم آب موجود در پشت سد‌های استان ۷۲.۸۳ میلیون مترمکعب گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حسن‌نژاد، تصریح کرد: در حال حاضر مجموع آب ورودی شش سد استان ۰.۱۹ مترمکعب بر ثانیه و میزان آب خروجی از سد‌ها ۵.۰۶ مترمکعب بر ثانیه است.

وی تأکید کرد: باتوجه‌به کاهش حجم آب موجود پشت سدها، نیاز است همه کشاورزان و بهره‌برداران با رعایت الگوی کشت و میزان برداشت از منابع آبی برای عبور از پیک کم‌آبی در تابستان مشارکت و همکاری لازم را با شرکت آب منطقه‌ای به عمل‌آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار