۲۶ هزار و ۶۴۰ بیمار صعب العلاج در لرستان نشان دار شد

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۲۶ هزار و ۶۴۰ بیمار صعب العلاج در این استان تاکنون نشان دار شده که مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال بابت هزینه خدمات سرپایی و بستری هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴ 14 July 2024

به گزارش «تابناک لرستان»، محسن اسدبیگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شد و حدود ۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال به بیمارستان های دولتی و غیردولتی و حدود سه هزار میلیارد ریال به موسسات خصوصی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ موسسات طرف قرارداد ۷۶۲ مورد بودند که سال ۱۴۰۲ با افزایش ۳۰ درصدی این تعداد به یک هزار و ۱۰۵ موسسه افزایش یافتند و تعداد بازدید از موسسات طرف قرارداد در سال ۱۴۰۱ حدود یک هزار و ۷۹۶ مورد بود که پارسال حدود یک هزار و ۸۷۵ مورد بازدید از موسسات انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: تعداد مراجعین سرپایی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ میلیون نفر بود که سال گذشته این تعداد به هفت میلیون نفر افزایش یافت و تعداد پرونده های بستری در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۷ هزار بوده است که پارسال به ۱۶۸ هزار مورد رسید.

اسدبیگی با بیان اینکه از مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت استان بیش از ۶۵ درصد یعنی یک میلیون و ۲۳۲ هزار نفر بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند عنوان کرد: از این تعداد ۹۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر بصورت رایگان خدمات دریافت می کنند.

وی یادآور شد: تاکنون ۲۶ هزار و ۶۴۰ بیمار صعب العلاج در این استان نشان دار شده اند که مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال بابت هزینه خدمات سرپایی و بستری هزینه شده و از این میزان نیز بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال به موسسات و مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال نیز به بیماران واگذار شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان افزود: همچنین تعداد یک هزار و ۴۴۰ زوج نابارور در سطح استان نشان دار و از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند و تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه بابت خدمات سرپایی، دارو، آزمایش و تصویر برداری پرداخت شده است.

اسدبیگی گفت: در حوزه توانبخشی ۱۱۲ مرکز طرف قرارداد در این استان وجود دارد که در این مراکز ۵۹ کد خدمتی ارایه و تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای خدمات توانبخشی از جمله فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، ارتوپدی فنی، گفتار درمانی، بینایی سنجی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی ۲ سال گذشته سه پروژه ساختمان اداری به اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال در این استان تکمیل و بهره برداری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار