شاخص‌های «بهداشت آب» شهرها و روستاهای لرستان مطلوب است

خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: شاخص‌های «بهداشت آب» شهرها و روستاهای این استان مطلوب و عالی است.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱ 10 July 2024

به گزارش «تابناک لرستان»، یاسر اکبریان صبح امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طبق شاخص‌های بهداشت آب شامل آزمایش‌های کلر باقیمانده، کدورت و میکروبی در سامانه‌های آبرسانی شهری و روستایی استان در سال ۱۴۰۲ مطابق با راهنمایی مدیریت ایمن سامانه‌های آبرسانی شهری و روستایی و از منظر وزارت بهداشت در سطح عالی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با بیش از ۵۰۰ سامانه گندزدایی در بخش شهری و روستایی و تأمین سالانه بیش از هزار و ۴۰۰ تن ماده گندزدایی آب‌ژاول و شش تن ماده گندزدای پرکلرین، به‌صورت مستمر سلامت آب شرب شهروندان را مورد پایش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه ۲۳ آزمایشگاه سنجش کیفیت در سطح استان داریم، گفت: سال ۱۴۰۲ حدود ۷۵۹ هزار و ۹۰۶ آزمون کلرسنجی، ۹۵۶ هزار و ۵۷۷ آزمون کدورت‌سنجی و ۲۲ هزار و ۶۸۸ آزمون باکتریولوژی را در سطح آزمایشگاه‌ها انجام شده است.

اکبریان، تصریح کرد: در کنار برنامه‌های پایش کیفیت، این شرکت با اجرای راهنمای مدیریت ایمن سامانه‌های آبرسانی، پیاده‌سازی و استقرار برنامه ایمنی آب، برگزاری مستمر جلسات برنامه ایمنی آب در سطح استان، انجام گشت و بازرسی‌های بهداشتی مشترک مراکز بهداشت و آبفا توانسته است شاخص‌های بهداشت آب را در سطح سامانه‌های آبرسانی شهری و روستایی تحت پوشش خود حفظ و ارتقا دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار