۲۵ تن شکر قاچاق در دلفان کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: ۲۵ تن شکر قاچاق از یک فروشنده متخلف در شهرستان دلفان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸ 20 July 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی استان، علیرضا لطفی روز شنبه اظهار کرد: بازرسان جهاد کشاورزی استان در بازرسی از یک کارگاه با مشاهده فروش شکر بدون رعایت ضوابط قانونی، پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: پرونده فروش این میزان شکر خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی دلفان رسیدگی شد.

وی تصریح کرد: شعبه با توجه به ثبت نکردن اطلاعات مکان نگهداری شکرها در سامانه، تخلف را محرز دانست و علاوه بر ثبت کالا، متخلف را به پرداخت ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل یک برابر ارزش اعلامی محکوم کرد.


جریمه قاچاقچی عینک آفتابی در خرم آباد

لطفی همچنین افزود: ماموران نیروی انتظامی شهرستان خرم آباد یک دستگاه خودرو را به ظن قاچاق توقیف و پرونده محموله کشف شده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی گفت: پرونده حمل کالای قاچاق شامل پنج هزار و ۳۶۰ عدد عینک آفتابی به ارزش ۱۴ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی و ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خرم آباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان ادامه داد: شعبه با بررسی محتوای پرونده و با توجه به ارائه نشدن مدارک گمرکی، تخلف انتسابی را محرز دانست و متخلف را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۱۴ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.

لطفی گفت: همچنین متخلف به پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال معادل ارزش کارشناسی خودرو و در مجموع به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار