ضرورت جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه در لرستان

استاندار لرستان بر ضرورت جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه در این استان تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ 30 July 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از مهر؛ ابوطالب شفقت ظهر امروز سه‌شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، اظهار داشت: طی مذاکرات تلفنی که با رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور داشتیم مقرر شد تیم ارزیاب این شورا به‌منظور بررسی مشکلات استان و تدوین برنامه‌های حمایتی به‌ویژه افزایش اعتبارات به استان سفر کنند.

وی پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر را سه رویکرد مهم این شورا در استان برشمرد و تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در تحقق حداکثری این سه رویکرد مهم مصمم هستند.

استاندار لرستان در مورد کشت گیاهان ممنوعه در استان و پیشگیری از این اقدام اظهار کرد: تمامی بخش‌های مرتبط با جهاد کشاورزی به‌ویژه مروجین، دهیاران و بخشداران موظف‌اند موارد احتمالی کشت در منطقهٔ تحت پوشش خود را رصد و از کشت آن با کمک مراجع و دستگاه‌های ذی‌صلاح ممانعت کنند.

شفقت، بر ترویج کشت محصولات پردرآمد و جایگزین گیاهان ممنوعه تأکید کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی مکلف است در این راستا اقدامات لازم را در روستاها انجام دهد.

وی پشتیبانی و حمایت از کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ را از دیگر رویکردهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط با این اردوگاه‌ها باید برای تأمین اعتبارات حمایتی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار لرستان در ادامه به اقدام مؤثر شهرداری خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: عملیات انتقال و ساماندهی مراکز جمع‌آوری ضایعات در دو محله «فلک الدین» و «اسدآبادی» خرم‌آباد آغاز شده که جای تقدیر دارد چرا که این مراکز ممکن است زمینهٔ ایجاد محل‌های خرده‌فروشی مواد مخدر شوند.

شفقت، عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و مراجع تبلیغاتی باید کمک کنند تا خانواده‌ها و جوانان را نسبت به خطر مواد مخدر آگاه‌تر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار