ثبت‌نام ۲۵۰۰ لرستانی برای اربعین تاکنون

مدیرکل حج و زیارت لرستان از ثبت‌نام دو هزار و ۵۰۰ زائر این استان در سامان سماح و اعزام چهار کاروان در دهه نخست محرم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ 28 July 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از ایسنا؛ سید حمید مصطفایی امروز (هفتم مردادماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نام‌نویسی زائران اربعین از ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شده که تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نفر در لرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چهار کاروان نیز در دهه نخست محرم به عتبات عالیات اعزام شد، افزود: افرادی که قصد حضور در مراسم اربعین را دارند باید در سامانۀ سماح ثبت‌نام کنند و با پرداخت حق بیمه از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان خاطرنشان کرد: زائران پیش از آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین باید تاریخ رفت‌وبرگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز و مرز خروجی و ورودی خود را تعیین کنند.

مصطفایی اضافه کرد: خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر حداقل به مدت ۶ ماه است و متقاضیان بدون گذرنامه معتبر باید برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

وی روش‌های خرید ارز اربعین ۱۴۰۳ را بیان کرد و گفت: فروش ارز اربعین امسال به دو شیوه آنلاین و حضوری است و زائران از شش سکوی فعال می‌توانند برای خرید ارز اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با اعلام مدارک مورد نیاز برای خرید ارز اربعین ۱۴۰۳ افزود: ارائه کارت ملی، شناسنامه، کارت بانکی و شماره تلفن به نام متقاضی برای خرید ارز زیارتی اربعین الزامی است.

مصطفایی ادامه داد: فروش ارز اربعین امسال به‌صورت دینار است و از روز یکشنبه ۷ مرداد تا ۳ شهریور ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار