بازسازی مدارس زلزله زده خوی تا دو سال آینده

براساس برنامه ای مدون تادوسال آینده تمام مدارس تخریبی و خسارت دیده از زلزله در شهرستان خوی بازسازی و افتتاح می شود .
کد خبر: ۱۱۷۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳ 24 July 2024
 

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون وزیر آموزش و پرورش ورئیس سازمان نوسازی و توسعه و‌تجهیز مدارس در سفر به خوی و بازدید از طرحهای مدرسه سازی این شهرستان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت :در دو سال گذشته تعمیرات اساسی در حدود ۱۳۰ کلاس درس آسیب دیده از زلزله خوی بعد از تعطیلات نوروزی همان سال به پایان رسیده و در اختیار دانش آموزان قرارگرفت که کار بی نظیری بود.

رخشانی مهر افزود :همچنین تخریب،بازسازی و نوسازی ۱۶۴ کلاس درس اسیب دیده نیز از محل اعتبارات ملی و استانی و با مشارکت خیرین آغاز شده است و بیش از ۳۰ کلاس درس تا مهر ماه سال جاری تحویل آموزش و پرورش شهرستان خوی خواهد شد.

وی تصریح کرد :در جلسه ای که با استاندار محترم داشتیم برنامه دوساله ای برای حل مسئله فضاهای آموزشی زلزله خوی تدوین شده است.

رخشانی مهر تاکید کرد :در این برنامه دوساله اولویت با اتمام پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالا بوده که امیدواریم با عملیاتی سازی این برنامه تا پایان سال مالی ۱۴۰۴ مسئله فضاهای آموزشی زلزله خوی حل شود.

 معاون وزیر آموزش و پرورش گفت :اعتباراتی که برای عملیاتی سازی برنامه دوساله این منطقه در نظر گرفته شده است ۱۰۰ درصد تضمین شده تلقی می شود تا بتوانیم طبق برنامه پیش بینی شده گام برداریم.

 رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس  کشور اضافه کرد :همچنین جلسه ویژه نیز با جامعه خیرین کشور خواهیم داشت تا بتوانیم از ظرفیت خیرین ملی نیز در اتمام این پروژه ها بهره جویم.

 وی گفت :از دیگر برنامه های در دست اقدام در قالب برنامه هفتم توسعه نیز یک حکم اعتبار مالیاتی پیش بینی شده که حداکثر تا یک ماه آینده ابلاغ خواهد شد تا طی آن مردم و کسبه خوی بتوانند مالیات پرداختی مدنظر را صَرف تکمیل این مدارس بکنند.

 رخشانی مهر از برنامه ریزی برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی آذربایجان غربی هم خبر داد و‌افزود:در بحث ارتقا سرانه آموزشی استان به میانگین کشوری نیز مقدمات برای ایجاد ردیف بودجه خاص با هماهنگی نمایندگان استان درحال انجام است‌ که امیدواریم در اعتبارات ۱۴۰۴ این ردیف بودجه را برای تکمیل و احداث فضاهای آموزشی استان ایجاد کنیم.

 معاون وزیر آموزش و پرورش گفت :ما در ۱۰۱۷ روز فعالیت شهید جمهور در کل کشور بیش از ۳۲ هزار کلاس را تحویل دانش آموزان دادیم که در نوع خود بی نظیر بود.

وی تصریح کرد : همچنین در قالب سفرهای استانی شهید جمهور به استان آذربایجان غربی نیز یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس تقدیم دانش آموزان این استان شد.

 رخشانی مهر گفت :برنامه ای که برای ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ داریم در حدود ۹ هزار کلاس درس را تحویل دانش آموزان و آموزش و پرورش خواهیم داشت تا مهر باشکوهی را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار