سی‌ام خرداد ماه سال جاری

همایش ملی "اقتصاد دفاع" برگزار می‌شود

دومین نشست "سومین همایش ملی اقتصاد دفاع" با حضور مهدی ریاضی دبیر سومین همایش ملی اقتصاد دفاع و نمایندگان وزارت دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، قرارگاه اقتصادی ودجا، شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان، قرارگاه اقتصادی اجا، شرکت پتروشیمی مارون، شرکت پلیمر آریاساسول، شرکت سرمایه گذاری غدیر، شرکت پتروشیمی پردیس، سازمان پدافند غیر عامل کشور همچنین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و دانشگاه های مطرح کشور از جمله دانشگاه امام علی(ع)، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه امام صادق، دانشگاه تربیت مدرس، واحد های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و غیره برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰ 24 July 2024

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، در این نشست، دبیر سومین همایش ملی اقتصاد دفاع با تشریح جزئیات برگزاری این همایش، گفت: برگزار کنندگان این همایش دانشگاه عالی دفاع ملی، انجمن علمی اقتصاد دفاع ایران و قرارگاه اقتصاد مقاومتی و همکاری های ملی و بین المللی ستاد کل نیرو های مسلح خواهد بود. 
ریاضی به اهداف این همایش پرداخت و گفت: همایش مذکور ۵ هدف اصلی و اساسی را از جمله استفاده از ظرفیت ها و الگوهای بخش دفاع در کمک به رشد و پیشرفت اقتصادی کشور، تدوین الگوی پیوند اقتصاد بخش دفاع با اقتصاد ملی، کاربست الگوهای اقتصادی در ارتقاء بهره وری بخش دفاع، تبیین نقش نیروهای مسلح دراجرای فرامین مقام معظم رهبری برای مردمی سازی اقتصاد و تبیین نقش نیروهای مسلح در هوشمند سازی اقتصاد و توسعه اقتصاد بین الملل را دنبال می کند. 
دبیر سومین همایش ملی اقتصاد دفاع در ادامه به ۷ محور همایش اشاره و تشرح کرد: ۷ محور اصلی این همایش شامل اقتصاد دفاع و رشد تولید، اقتصاد دفاع و مردمی سازی اقتصاد، اقتصاد دفاع و الگوسازی، اقتصاد دفاع و اقتصاد بین الملل، اقتصاد دفاع و فناوری های نوین، اقتصاد دفاع و تحول اقتصادی و دفاع اقتصادی و تاب آوری ملی است. 
وی با بیان اینکه زمان برگزاری این همایش ۳۰ آبان ماه سال جاری خواهد بود، تصریح کرد: تاکنون ۸ شرکت از جمله شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان، سازمان اقتصاد مقاومتی آجا، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، شرکت پتروشیمی مارون، شرکت پلیمر آریا ساسول، شرکت پتروشیمی پردیس، شرکت پتروشیمی بندر امام و بانک سپه حامیان مالی این همایش بوده اند.
ریاضی در ادامه با بیان اینکه مهلت ارسال چکیده مقالات به این همایش  تا ۲۰ مرداد ماه خواهد بود، گفت: مدت برررسی چکیده ها ۱۵ روز و اعلام نتیجه بررسی چکیده مقالات تا ۵ شهریورماه، مهلت ارسال اصل مقالات تا ۱۰ مهر ماه و مدت داوری اصل مقالات ۱۵ روز به طور خواهد انجامید و در نهایت ۲۵ مهر ماه نتیجه داوری مقالات اعلام خواهد شد.
دبیر سومین همایش ملی اقتصاد دفاع، در ادامه به نمایشگاه جانبی «توانمندی های حوزه اقتصاد دفاع در عرصه اقتصاد ملی» در حین برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: در حاشیه همایش، غرفه های موجود را در اختیار مشارکت کنندگان قرارداده تا توانمندی ها و نقش آفرینی حوزه اقتصاد دفاع نشر و تبیین گردد.
 وی افزود: تقدیرشوندگان این همایش سخنران برتر، مقاله های برتر و چهره های برتر، کارآفرین و نوآور در عرصه اقتصاد دفاع (حداکثر ۵ نفر)  و همگرایی با اقتصاد ملی خواهند بود. 
در پایان این نشست، دبیر سومین همایش ملی اقتصاد دفاع از تمامی شرکت ها و سازمان ها و دانشگاه ها جهت حضور در این مراسم دعوت به عمل آورد و گفت: از تمامی ارگان ها و سازمان های نظام در دولت سیزدهم و دولت چهاردهم که در حال شکل گیری است برای حضور در این مراسم دعوت به عمل می آوریم. اطلاعات تکمیلی این همایش در وب سایت denc۳.sndu.ac.ir موجود و علاقه مندان جهت شرکت در این همایش و ارسال مقالات می توانند به وب سایت مذکور مراجعه نمایند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار