سه شهر کرمان رکورد گرما را در کشور زدند

اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد که صبح امروز(چهارشنبه) شهرهای شهداد با دمای ۳۸، بم با دمای ۳۵ و ریگان با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد بیشترین دما را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور تجربه کردند.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ 24 July 2024
به گزارش «تابناک کرمان» به نقل از ایرنا؛ شهداد در حالی در ۲۴ ساعت گذشته در صدر فهرست گرم‌ترین نقطه کشور بوده که از ابتدای سال جاری تاکنون دمای هوای این شهر بیش از ۶ بار در سطح کشور رکورد زده و رتبه گرم‌ترین نقطه کشوری را به خود اختصاص داده است.
شهداد در سال‌های قبل رکورد گرم‌ترین نقطه جهان را نیز در سابقه دارد.
اما آنطور که روابط عمومی اداره کل هواشناسی کرمان اعلام کرده، به لحاظ دمایی نیز تا اوایل هفته آینده افزایش نسبی دما در استان پیش‌بینی می‌شود.
براساس اعلام هواشناسی کرمان، دمای این کلانشهر طی امروز در سردترین ساعات ۲۵ درجه سانتیگراد بود و در گرمترین ساعات به ۴۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روز‌های پایانی هفته جاری و اوایل هفته آینده با افزایش سرعت وزش باد در کویر مرکزی و شرق کشور بر میزان انتقال ریزگرد به استان افزود خواهد شد لذا افزایش غلظت غبار، کاهش کیفیت هوا و دید افقی به ویژه در مناطق شمالی، شمال غربی و نیمه جنوبی استان دور از انتظار نیست.
براساس اعلام هواشناسی استان کرمان، همچنین طی این مدت ضمن افزایش ابر وقوع رگبار باران در برخی مناطق مرکزی و جنوبی به ویژه ارتفاعات این مناطق محتمل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار