آموزش رایگان برای ۳۰ هزار دانش آموز کم برخوردار استان کرمان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت ۳۰ هزار دانش آموز کم برخوردار استان کرمان آموزش های رایگان دریافت می کنند
کد خبر: ۱۱۷۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹ 13 July 2024

به گزارش «تابناک کرمان»، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی اتاق کرمان و شرکت بنیان دانش و خرد مبین گفت: با هدف عدالت آموزشی و در راستای اجرای این تفاهم نامه ۳۰ هزار دانش آموز کم برخوردار استان به ویژه در مناطق محروم، آموزش های رایگان دریافت می کنند.

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست تبیین روش اجرایی این تفاهم نامه با حضور جمعی از معلمان، مدیرکل و روسای اداره های آموزش و پرورش شهرستان های استان و همچنین رئیس و اعضای هیات مدیره بنیان دانش و خرد مبین افزود: پس از اجرای پویش کرمان دانا مبنی بر ساخت ۱۲۰ مدرسه در استان با هدف جبران عقب ماندگی های فضای فیزیکی آموزشی، به این نتیجه رسیدیم که ساخت مدرسه به تنهایی کافی نیست و اگر روش های تدریس اصولی و صحیح و همچنین معلمان متخصص در هر رشته نباشد، ساختمان مدارس هیچ کاربردی ندارند و ممکن است به مرور رها شوند.

وی ادامه داد: در نتیجه تصمیم بر این شد برای تقویت تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم طی همکاری با شرکت بنیان دانش و خرد مبین، آموزش هایی باکیفیت و مدرن را در مرحله اول برای دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم مناطق محروم استان با معرفی اداره کل آموزش و پرورش استان در نظر بگیریم. طبیب زاده، با اشاره به اینکه ساخت مدرسه و تبدیل فضاهای آموزشی به مهارت آموزی از جمله اهداف پویش کرمان داناست، اظهار کرد: توسعه مدیریت دانش برای تربیت مدیران نیز دیگر هدف مهم این پویش است که برای اجرای آن تلاش خواهیم کرد.

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه برای اجرای این تفاهم نامه، اداره کل آموزش و پرورش استان سفیران مهارت را از سراسر استان معرفی خواهد کرد، گفت: امیدواریم با همکاری همه بخش های مرتبط بتوان کیفیت آموزشی را ارتقا و آمار پذیرش دانش آموزان در کنکور را افزایش و همچنین مهارت ها را گسترش و ارتقا داد.

وی ادامه داد: اتاق کرمان در راستای رسالت خود همواره آموزش را کانون توجه خود قرار داده و در این زمینه چندین سال رتبه اول را در بین اتاق های کشور به خود اختصاص داده است.

رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت استان کرمان در بخش سرانه فضای آموزشی، وضعیت حاد و پایین تر از میانگین کشور را داشت که اتاق کرمان اقدام بسیار بزرگی در احداث مدرسه انجام داد به طوری که در دو سال گذشته عملیات احداث ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام در استان به پایان رسید.

وی افزود اجرای تفاهم نامه بین اتاق کرمان و شرکت بنیان دانش و خرد مبین، اقدامی بسیار ارزشمند است و با توجه به اینکه  در سال تحصیلی آینده ۶۰ درصد امتیاز پذیرش در کنکور مربوط به نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان  و ۴۰ درصد مربوط به تکنیک های تست زنی است، تقویت پایه های تحصیلی می تواند قبولی بیشتر و همچنین رتبه های بهتر و حتی تک رقمی را به همراه داشته باشد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار