نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان کرمان ۹۸ درصد است

معاون دادگستری استان کرمان از ورود ۷۰۱ هزار و ۴۱۵ پرونده به دادگستری استان خبر داد و گفت: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها ۹۸ درصد و متوسط زمان رسیدگی ۹۰ روز است.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ 09 July 2024

به گزارش «تابناک کرمان»، حسن سلطانی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران از توسعه تشکیلات قضایی دادگستری کل استان کرمان خبر داد و به برخی اقدامات انجام شده در راستای توسعه تشکیلات قضایی دادگستری اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد و احیای مجدد دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان انار، تشکیل حوزه قضایی روداب از توابع شهرستان نرماشیر، راه‌اندازی حوزه قضایی شهرستان نوق و درخواست و ایجاد دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ماهان در این راستا انجام شده است.

وی به ایجاد شعبه هشتم دادیاری جیرفت نیز اشاره و بیان کرد: ایجاد و راه‌اندازی شعبه دوم عمومی (حقوقی) ریگان و مکاتبه با معاونت راهبردی در خصوص ایجاد پست دادرس علی البدل اجرای احکام مدنی در تشکیلات قضایی نیز در این راستا انجام شده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان به آمار مربوط به عملکرد دادگستری کل استان طی سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۷۰۱ هزار و ۴۱۵ پرونده به دادگستری کل استان کرمان وارد شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۹۸۹ پرونده مختومه شده و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها ۹۸ درصد بوده است، عنوان کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها طی سال گذشته در استان کرمان ۹۰ روز بوده است.

سلطانی‌نژاد به اقدامات انجام شده در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: پیرو ابلاغ برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۲ دادگستری استان‌ها از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه، اجرای برنامه‌ها در دستور کار معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی استان قرار گرفت.

وی افزود: برگزاری نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و شورای معاونین دادگستری استان به جهت تبیین و تعیین ساز و کار اجرای برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۲ دادگستری استان و ابلاغ برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۲ به معاونت‌های ستادی و حوزه‌های قضایی دادگستری استان با تفکیک برنامه‌های عملیاتی اختصاصی هر معاونت در این راستا انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار