کرمان گرم‌تر می‌شود

کارشناس هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه روند افزایش دمای کرمان ادامه دارد، گفت: وزش باد، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰ 10 July 2024

به گزارش «تابناک کرمان» به نقل از تسنیم؛ مریم سلاجقه با بیان اینکه گرمای هوا در استان کرمان همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: علاوه بر افزایش دما، افزایش ابر را در سطح استان داریم و این افزایش ابر را برای مناطق مرکز، جنوب غربی و غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای امروز در این مناطق بارش‌های رگباری دور از انتظار نیست، ادامه داد: علاوه بر این پدیده وزش باد به همراه گرد و خاک پدیده دیگری است که در بیشتر مناطق استان کرمان داریم و وزش باد پدیده‌ای است که تا روز‌های پایانی هفته در سطح استان شاهد آن هستیم.

کارشناس مرکز هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه شهر‌های شمالی، شمال غرب و جنوب شرق استان بیشتر از سایر نقاط استان با این پدیده مواجه هستند، افزود: شهر‌های انار، زرند، راور، رفسنجان، فهرج، شهداد، زهکلوت و ریگان از جمله مناطق هستند که گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا را دارند.

وی با اشاره به اینکه منشأ این غبارها، باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان و ریزش غبار از سمت کویر مرکزی به سمت استان کرمان است، گفت: باتوجه با افزایش دما و کاهش کیفیت هوا، توصیه می‌شود که بیماران قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از انجام فعالیت‌های سنگین و یا تحرک طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

سلاجقه با بیان اینکه احتمال گرمازدگی در این روز‌ها بیشتر است، گفت: کسانی هم قصد سفر با استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و رضوی، به ویژه در ساعات بعد از ظهر را دارند، حتماً قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها مطلع باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار