الگوی مسافرت‌ها در جنوب استان کرمان به سمت شب رفته است

رئیس پلیس‌ راه جنوب استان کرمان، گفت: به دلیل گرمی هوا الگوی مسافرت‌ها به سمت شب رفته و این مسافرت‌ها مخاطرات دید کم و خواب‌آلودگی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ 10 July 2024

به گزارش «تابناک کرمان»، سرهنگ امیر معین‌الدینی با بیان اینکه در فصل تابستان قرار داریم و مسافرت‌ها در این فصل به دلیلی تعطیلی مدارس بیشتر می‌شود، اظهار داشت: در این روز‌ها شاهد افزایش شدید دما در استان کرمان به ویژه در جنوب استان هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش دما تاثیر زیادی بر میزان صبر و حوصله رانندگان دارد، گفت: این مسئله نه فقط در کشور ما که بر روی تمام رانندگان و همه افراد اثرگذار است و در این شرایط نیاز به صبر و تحمل بیشتر رانندگان داریم.

رئیس پلیس‌راه جنوب استان کرمان، گفت: رانندگان به این موضوع توجه داشته باشند که سرعت خودشان را در این شرایط افزایش ندهند و نخواهند طولانی بودن مسافت و گرمای هوا را با افزایش سرعت خود جبران کنند.

وی با بیان اکثر تصادفات ما در جنوب استان کرمان به دلیل واژگونی و یا خواب‌آلودگی رانندگان است، ادامه داد: رانندگان باید متناسب با راه و مسیر، سرعت و زمان استراحت خود را تنظیم کنند.

معین‌الدینی با توصیه با اینکه رانندگان حتما قبل از سفر استراحت کافی داشته باشند، بیان کرد: رانندگان به توصیه‌های پلیس حتماً توجه داشته باشند و بدانند که این توصیه‌ها برای حفظ سلامت و جان رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها است.

وی با بیان اینکه سرنشینان خودرو‌ها هم در هنگام سفر مسئولیت مهمی به عهده دارند و بدانند که اگر اتفاقی بیفتد جان همه آنها در خطر است، گفت: در این شرایط همه باید مراقبت کنند تا سفر ایمنی داشته باشند.

رئیس پلیس‌راه جنوب استان کرمان، افزود: به دلیل گرمای هوا در جنوب استان کرمان الگوی مسافرت‌ها به سمت شب رفته است و رانندگان بیشتر ساعات شب را برای سفر خود انتخاب می‌کنند که این مسافرت‌ها مخاطرات دید کم و خواب‌آلودگی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: در این روز‌ها به دلیل ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین علیه السلام میزان سفر‌ها و تصادفات در جنوب استان کرمان کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار