مسئولان در پیگیری مشکلات مردم کوتاهی نکنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسئولان و مدیران نهادهای اجرایی تا پایان دوره مسئولیت خود در پیگیری و حل مشکلات کشور و مردم کوتاهی نکنند.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱ 23 July 2024

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، افزود: تغییر دولت نباید به ترک مسئولیت منجر شود و مدیری مسئولیت خود را به این بهانه رها کند بلکه باید تا آخرین روز مسئولیت، در جهت اعتلای نظام اسلامی گام بردارد.

وی ادامه‌ داد: فرآیند خدمت‌رسانی به مردم در همه دولت‌ها یکسان است و فقط جا به جایی مدیران صورت می گیرد در نتیجه مسئولان و مدیران نهادهای اجرایی ملزم هستند تا آخرین روز از فرصت خدمت به مردم استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت امروز به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: تعمیق و اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید از کانون خانواده آغاز و تمام سطوح جامعه از قبیل مدرسه، دانشگاه، حوزه‌های علمیه، نهادهای دولتی، واحدهای تولیدی، مراکز خرید و کوچه و خیابان دنبال شود چرا که آثار اجتماعی این فرایض الهی از مهمترین عوامل خنثی‌سازی توطئه‌های فرهنگی دشمنان به شمار می‌رود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف جامعه برای تبیین فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش استفاده کرد و مساجد و حوزه‌های علمیه باید پایگاه امر به معروف و نهی از منکر باشند.

وی ماه‌های محرم و صفر را بهترین فرصت برای احیای ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی عنوان کرد و گفت: آحاد جامعه در احیای امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند.

امام جمعه اراک بیان کرد: ۳۰ آیه در ۱۴ سوره قرآن کریم به صورت مستقیم به امر به معروف و نهی از منکر پرداخته که این مهم نشان از اهمیت این ۲ فرایض الهی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین به پنجم مرداد اشاره کرد و گفت: مردم این استان در دفاع مقدس، در پنجم مرداد چند سال متوالی ۲۰۷ شهید والامقام تقویم انقلاب اسلامی کردند و این روز باید به عنوان روز مقاومت مردم اراک در تقویم ملی ثبت شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: بمباران صنایع اراک و عملیات غرورآمیز مرصاد و چند عملیات دیگر که رزمندگان استان مرکزی در آنها نقش مهمی داشتند در روز پنجم مرداد اتفاق افتاده و بر همین اساس این روز باید به نام استان مرکزی در تقویم ملی ثبت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار