آبرسانی مستمر به حیات وحش هفتاد قله

مسئول منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک گفت: آبرسانی مستمر به حیات وحش پارک ملی هفتاد قله در فصل گرما انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵ 10 July 2024

به گزارش تابناک مرکزی،مجید میراکبری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: هدف از اجرای این طرح، تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم‌های منطقه است تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کلیه مخازن آب منطقه به دلیل کمبود آب چشمه‌ها تخلیه شده بود، آبرسانی با یک دستگاه تانکر در چند روز اخیر به صورت مستمر و در ۲ شیفت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

مسئول منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک ادامه داد: مخازن این منطقه گنجایش حجم آب در حدود ۲۰۰ هزار لیتر را دارد که تا عصر امروز (چهارشنبه) ۲۰ تیرماه آبگیری مخازن تکمیل می‌شود و این حجم آب برای مدت ۲۰ روز حیات وحش این منطقه کفایت می‌کند.

میراکبری اظهار کرد: اگر منابع آبی پایداری برای حیات وحش تامین نشود، برای تامین این مایه حیاتی مجبور به مهاجرت می‌شوند که این مهاجرت اجباری تهدیدی جدی برای جانشان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب حیات وحش در استان مرکزی، گفت: به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری‌های حیات وحش آبشخورها و اطراف آن به صورت مداوم با مواد ضدعفونی کننده شستشو و گندزدایی می‌شود.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک با مساحت ۹۷ هزار و ۴۳۷ هکتار، از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار