افزایش صادرات غیرنفتی استان مرکزی در 3 ماهه نخست سال جاری

مدیرکل گمرکات استان مرکزی از افزایش ، حجم و ارزش صادرات استان و همچنین تعداد اظهارنامه‌های صادراتی استان،در سه ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴ 17 July 2024

به گزارش تابناک مرکزی،روح‌اله غلامی افزود: در این بازه زمانی حدود 515 میلیون کیلوگرم کالا با رشد 35 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از استان صادر شده است. از این میزان، سهم گمرک اراک نزدیک به 290 میلیون کیلوگرم، گمرک ساوه نزدیک به 140 میلیون کیلوگرم و گمرک زرندیه بیش از 85 میلیون کیلوگرم بوده است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی ارزش ریالی اقلام صادر شده بیش از 143 هزار و 700 میلیارد ریال بوده که معادل حدود 345 میلیون دلار است. در این مدت در رابطه با کالاهای صادر شده در حوزه ارزش ریالی با رشد 67 و در حوزه ارزش دلاری با رشد 53 درصدی مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار داشت: در بازه زمانی 3 ماهه نخست سال جاری در بخش صادرات این استان، در مجموع 8207 اظهارنامه گمرکی صادر شده که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد رشد داشته است.

غلامی به کشورهای مقصد حوزه صادرات استان مرکزی اشاره داشته و تصریح کرد: مقصد صادراتی کالاهای صادر شده از این استان 72 کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان، هنگ کنگ، قطر، هند، عراق، ایتالیا، تایلند و ... بوده است.

وی بیان داشت: عمده اقلام صادراتی استان مرکزی، شمش آلومینیوم، انواع هیدروکربن ها، گاز مایع خانگی، عایق رطوبتی، گرانول پلی اتیلن، مصنوعات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف، محصولات لبنی، ظروف شیشه ای، جام شیشه و ... بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار