جمع آوری بیش ۱۶ هزار ماینر در استان مرکزی

مانور سراسری جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج رمز ارز در استان مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰ 11 July 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمودی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در حاشیه برگزاری این مانور گفت: تا امروز در راستای پیشگیری از تولید رمز ارز با استفاده از برق شهری، براساس دستور مراجع قضائی در قالب همکاری با پلیس امنیت اقتصادی، بیش ۱۶ هزار دستگاه ماینر در استان جمع آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مانور محدود به یک روز نیست و در طول تابستان با هدف کاهش مصرف برق غیرمجاز و جمع آوری انشعاب‌های غیرمجاز برق برگزار می‌شود، گفت: با توجه به مصرف زیاد برق توسط دستگاه‌های ماینر، کشف مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز و برخورد قانونی با افراد متخلف در دستور کار است.

محمودی بیان کرد: تاکنون در استان ۱۶ هزار دستگاه ماینر در سه هزار و ۶۱۰ مزرعه شناسایی و جمع آوری شده است. بار مصرفی این تعداد دستگاه معادل ۵۰ مگاوات به میزان پنج درصد پیک بار مصرفی و معادل برق مصرفی سه شهر تفرش، آشتیان و فراهان بوده است.

وی از ادامه مجدانه شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود شهروندان در صورت اطلاع از این‌گونه مراکز، مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۲۱ اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق یا شماره همراه ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ اطلاع دهند.

وی اظهار کرد: بازای شناسایی هر دستگاه ماینر غیرمجاز یک میلیون تومان تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش پرداخت می شود. در مرحله دوم پرداخت پاداش، از مجموع سه درصد بهای مصرف انرژی غیرمجاز شناسایی شده، به عوامل شناسایی ۳۵ درصد، عوامل شرکت ۳۵ درصد و به عوامل انتظامی نیز ۳۰ درصد اختصاص می یابد.

محمدعقیل سلگی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی نیز با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۵۴ دستگاه ماینر در استان شناسایی شده است، افزود: جلوگیری از قاچاق کالاهای بی کیفیت و غیراستاندارد مانند کولرهای گازی نیز در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفته است.

وی از برخورد قاطع پلیس با هرگونه اخلال در روند اقتصادی کشور خبر داد و افزود: در راستای برقراری امنیت جامعه از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد شد.

وی از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه استخراج غیرقانونی رمز ارز دیجیتال در منازل، مزارع و شرکت‌ها و قاچاق کالا، مورد را در اسرع وقت با تماس با تلفن ۰۹۶۳۰۰ به پلیس جرایم اقتصادی اطلاع دهند.

در حاشیه این مانور شرکت توزیع برق استان مرکزی و پلیس امنیت اقتصادی فراجا در راستای شناسایی ماینرهای غیر مجاز در استان تفاهم‌نامه امضا کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار