صادرات کالا‌های تولید داخل ۶۰ درصد افزایش یافت

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۷۷۶ هزار تن انواع کالا‌های تولید شده در داخل کشور صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴ 21 July 2024

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی، صابر پرنیان سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۷۷۶ هزار تن انواع کالا‌های تولید شده در داخل کشور صادر شده است که از لحاظ ارزشی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱/۶ برابر افزایش داشته است.

 
وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری ۷۷۵ هزار و ۷۳۵ تن انواع کالا‌های تولید شده در داخل کشور به ارزش ۴۲۱ میلیون دلار به کشور‌های هدف صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۶۰ درصد رشد داشته است.
 
پرنیان ادامه داد: انوع میوه و صیفی جات، صنایع دستی، محصولات پلی اتیلنی و شمش آهن از جمله مهمترین محصولات صادراتی استان به شمار می‌روند.
 
وی خاطرنشان کرد: کشور‌های همسایه از جمله عراق و ترکیه و همچنین برخی کشور‌ها نظیر چین ازجمله مقاصد صادراتی استان محسوب می‌شوند.
 
پرنیان با بیان این مطلب که در واردات کالا نسبت به سه ماهه اول سال گذشته کاهش ۲۱درصدی را شاهد هستیم افزود: طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ بیش از ۹۵هزار تن انواع کالا‌های مورد نیاز کشور به ارزش ۲۳۷ میلیون دلار وارد کشور گردید است.
 
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: آذربایجان غربی از جمله مبادی صادرات و واردات کشور به شمار می‌رود؛ این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز، ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار